|
|
|
|---|---|
|
Hej! Vet någon hur BMWs originallarm på en E34 -89 funkar. Finns det möjlighet att installera Immobilizer på detta? Måste man "nollställa" eller något annat efter att strömmen varit bruten en längre tid? [ www.tocnet.nu ] | |
|
om du har originallarm på E34 så vrider du nyckeln 90 grader åt höger tills känner "deadlockläget" i låset. om allt funkar som det ska så ska röda dioden på instrumentbrädan börja lysa. Om du har stora färddatorn så har du inbyggd immobiliser i denna (CODE) Jag har inte hört talas om att man måste "nollställa" el liknande efter strömavbrott. MVH Jörgen |
|
|
Det är originallarm ja. Jag har inte stora datorn. Anledningen till min fråga är att nu, efter några veckors verkstadsbesök är bilen omöjlig att starta, som om det satt en startspärr eller dyligt som inte vill släppa. Fruktansvärt frustrerande!!! Någon annan som har någon ide? [ www.tocnet.nu ] |
|
|
Om du inte har stora datorn eller något eftermonterat larm så låter det inte som att det skulle vara någon startspärr som spökar! Går startmotorn runt? originalimmobiliser spärrar väl bara tändningen har jag för mig! Har du kollat typ bränslepumsrelä/säkring och andra klassiska felkällor? Verkstaden kanske har varit och micklat nånstans! MVH Jörgen "Bilen är din borg,i bilen sitter kungen och medtrafikanterna är ditt hov!" |
|
|
Ok Nyman, Startmotorn går runt, det kommer bensin till cylindrarna. Alla säkritnar ser hela ut, jag har inte mätt dom. Mickat är nog det minsta mna kan säga. Motorbyte men behållit komplett topp. *suckar* [ www.tocnet.nu ] |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.