|
|
|
|---|---|
| Tjejen behöver ny katt till sin 323 -96, men hon vill inte köpa en ny pga. att den var väldigt dyr (7600) så vi undrar om det är samma katt till flera e36 eftersom artikel nr. är samma på alla kattar på mekonomens hemsida. för isf har vi en som inte gått långt alls som vi kan få väldigt billigt. | |
|
Här kan du köpa billig katalysator, jag gjorde det till min 520 för några år sen, funkar perfekt.Länk BMW CS #5206 |
|
| Det är samma katalysator på 320i och 323i, medan den till 328i har ett annat reservdelsnummer. Ser ut som 320/323 bara har ett rör ut bakåt, medan det är dubbla rör på 328. Dessutom sitter Lambdasonden olika - i själva katalysatorn på 323, medan den i 328 sitter i grenröret. Finns alltså ingenstans att sätta lambdasonden om du spikar dit en 328-kat! | |
|
Christer: Tyvärr inga till 3 serien, men annars var det ju fina priser. Gunnare: Ok, då kanske det går att få fram något. Tack för snabba svar! |
|
|
Jag valde en universalkat passar till alla bilar, finns ju med olika diameter på röret. Jag lät även de montera katen på bilen, kostade 2200:- allt som allt. BMW CS #5206 |
|
|
Ok, beställde en begad katt idag som har gått under 10 000 mil, så den håller väl för hoppningsvis ett tag iaf. fick den för 2500 o då är det hela katten med rör fram till grenrör och bak till ljuddämpare. |
|
|
323 och 328 har samma grenrör, så katten skulle passat bolt on ifall du även bytt bakre ljuddämparen till 328. Jag gjorde detta på min förra bil, 323 E36. Det tog bort "strypningen" på avgassidan då 328 liksom 325 har dubbla rör hela vägen där 323 bara har ett rör efter katten. Minns tyvärr ej hur jag gjorde med lamdan. Ljudet blev iaf maffigare och bilen kändes piggare. Skulle rekommendera ett byte till 2rör, jag tyckte iaf det såg larvigt ut med ett litet "318 utblås" på en bil med Mpaket ... ;) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.