AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

7-Serien
1.422

E38 går inte att låsa plötsligt

Tanner
Jag skulle starta min 730iA -95 och värma motorn lite så jag lät den gå på tomgång i ca 15 min sen tog jag några rundor sen la jag tillbaka den, när jag skulle låsa med fjärrlåset så hände inget jag har försökt från alla möjliga vinklar så jag hämta reservnyckeln men det funkade inte heller, det manulla låset fungerar inte, man kan tro att det är fel nyckel man lagt i när man vrider om... snälla hur ska jag göra måste låsa bilen :(
we
2.310
weeeman
X5 4,4 -01
Fungerar elhissar och sådant fortfarande?
Glapp i förardörrens kablage kan göra att låset inte fungerar som det skall.
Vad händer ifall du försöker låsa bilen från bakluckan?

______

Tanner
Allt fungerar som det skall, det är samma som förardörren när jag försöker låsa från bagageluckan
la
48
lasse 37
740ia-94-95
ja du hr typ samma problem,,prova att ta bort innerdörren på förarsidan o kolla,, rucka på kontakterna vid låsmekanismen kan vara så att dörrkontakten inte känner av att det öppnas eller stängs den sitter inbyggd i låsmekanismen då kan du få dessa konstiga fenomen + dom vid styrmodulen längst fram i dörren ,,en svart låda med 3 multi kontakter o gör rent kontakt ytorna på kontakterna med elektronikspray eller dyl+ev liten tunn fil eller så..annars kan det vara huvudmodulen som sitter bakom handskfacket tyvärr svår att mäta på om jag förstått det hela rätt ,,,inge kul problem men om du får fart på det så skriv några rader så andra kan ha nytta av det...lycka till

åka första klass kostar lite mer...
Tanner
men jag förstår fortfarande inte problemet, dörrarna går att öppna och låsa genom knappen vid växelspaken men inte med nyckeln, det hände plötsligt så, kan inte öppna eller låsa bilen genom nyckeln, när jag vrider om nyckeln i dörren så kan man tro att jag har fel nyckel samma sak med bagagelåset, finns det någon sensor mottagare på backspegeln eller något?
Tanner
idag provstarta jag bilen igen så tog jag ner rutan och den fastnade och elhissarna la av, jag tog ner innerdörren och ryckte i kontaktern lite så funkade den igen, men jag provade kontakten vid låset men den funkar föortfarande inte snälla hjälp mig någon
Dh
262
Dhjinn
740iA E38
prova o sök lite på roadfly....Länk sökte lite snabbt o hittade det här.

Här kanske du kan få en humm om hur det ser ut....Länk

lycka till
Tanner
jag har kollar men hittar inte så mycket:(
Tanner
nu har jag fixat det :)
Vad var felet?
Tanner
jag öppnade och rengjorde alla kontakter sen satte tillbaks allt sen om programmera jag nyckeln medans jag satt i bilen, sätt in nyckeln vrid till läge 2 och ta ut nyckeln och håll den jämte förardörren och håll ner låsknappen medans du trycker öppna knappen 3 ggr så var det klart:)
la
48
lasse 37
740ia-94-95
satt du i nyckeln o vred till läge 2 o tog ur den,,hur fn då,,sedan undrar jag hur du omproggade nyckeln menar du att du tryckte på låsa knappen mellan sätena eller+knappen på nyckeln eller?

åka första klass kostar lite mer...
Tanner
haha nej nej, sätt in nyckeln och vrid till läge två sen tillbaka igen och ta ut nyckeln. sen håll nyckeln vid förardörren och håll ner lås knappen (på nyckeln) samtidigt som du trycker ner öppna knappen 3 ggr (på nyckeln) sen så öppnades portarna på bilen:)
no
88
norranedre
X5 sd -08
Hahaha man bara garvar över alla dessa tips och trix som finns och det måste ju vara BMW själva som har lagt in dem från början.

Jisses
Tanner
Dem finns;) Jag hitta infon på e38.org

dock på engelska; Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.