|
|
|
|---|---|
|
Jacobssons Bil i Jönköping lämnar 20 % rabatt på service under jan-feb i år. Kanske gäller på andra orter också? Den sista gröna lampan har inte slocknat för mig än men jag bokade ändå en oljeservice v.8 för min 530d -02, ska betala 2700 kr för den. Noterade att det faktiskt skiljer en del på utgångspriset, de tar normalt 3400 kr för denna service. Förra oljeservicen gjorde jag i Karlstad och har för mig att jag fick betala 3700 kr då, men de har väl fri prissättning. Bokade även byte av "hjälpfjäder/dämpare" till bakluckan (el-hydraulisk). Fick 20 % på det också så det skulle gå på drygt 1200 kr totalt. Får hoppas den blir bättre av det, har läst i en annan tråd här att det kan hjälpa att byta den när de går upp trögt. Med vänliga hälsningar Erik Nyström | |
BM 683 BMW 502 -57
BMW 2800 CS -70 BMW 635 CSI -79 BMW 850 ia -92 BMW M3 (325)-93 BMW 530 Touring -94 BMW 745 -02 Alpina B12 5.0 #243 |
Jarls Bilservice tar 1755 kr för Oljeservice och inspection 1 kostar 2700 för din bil ordinarie pris. Så visst är det fri prissättning... Länk |
|
Synd att jag inte har vägarna åt det hållet. Är Jarls Bilservice en auktoriserad verkstad? Med vänliga hälsningar Erik Nyström |
|
|
Såg länken ovan nu, och kollade prislistan. Såg då att på Jarl Bilservice tillkommer 870 kr för mikrofilter så det blir totalt 2625 kr. Priset från Jacobssons inkluderar mikrofilter. Jag trodde att man alltid bytte det? Ingen större skillnad på mot extrapriset på BMW alltså, men mot ordinarie pris. Med vänliga hälsningar Erik Nyström |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.