AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

7-Serien
2.791

Fantastiskt erbjudande!

BM
683
BMW-Båstad
BMW 502 -57
BMW 2800 CS -70
BMW 635 CSI -79
BMW 850 ia -92
BMW M3 (325)-93
BMW 530 Touring -94
BMW 745 -02
Alpina B12 5.0 #243
Jag har min 735:a till försäljning på blocket och i dag fick jag ett mail som jag inte riktigt vet om jag ska ta på på allvar eller inte, riktigt roligt men samtidgt ett bra trick för att få tillgång till bilen...Döm själva

mailet kommer från trollkarlen@någonstans.com (skriver inte ut adressen riktigt än, tänkte ipscanna den på jobbet i morgon)
"hej,
Ser att du svårt att sälja bilen. jag är trollkarl kan trolla bort den till polan eler balticum i ett nafs och du får en ny på försäkringen. Garanterat ingen hittar den igen. problefritt 15000 kr kostar det intresserad ring 070- Juri"
wa
2.348
wadel
E39 520i 1998
E38 728ia 1998
E36 316i 1993
Du är lång ifrån ensam om att ha fått sådana erbjudanden , hur många som nappar på det vet jag inte.

Man kan ju tänka sig att det är väldigt lockande i dessa tider.

"Att ge en vägsnigel fingret är som att kasta pärlor till svinen"
Visa användare
10.321
Anders-72
525i Touring -01
Fråga vad det kostar att trolla bort en före detta vän, kanske han blir avskräckt ;)
BM
683
BMW-Båstad
BMW 502 -57
BMW 2800 CS -70
BMW 635 CSI -79
BMW 850 ia -92
BMW M3 (325)-93
BMW 530 Touring -94
BMW 745 -02
Alpina B12 5.0 #243
Tack Anders LOL Jag ska fråga!

Undrar precis som wadel hur många det är som nappar, tänk och betala 15000 och samtidigt bli av med bilen Phu...
alain
Skriv inte på papper med honom, han är en skojare och du kommer aldrig att se pengarna, det är rena bedrägeriet som kan blir dyr för dig.
Här hard u också en misstänk skojare
Länk
MVH ((Alain))

bromsningen är första tecken på rädsla !!!

Länk

ST
2.827
STEPHAN
Alpina B10 BiTurbo -06
BMW M5 -91
BMW M3 -97
Undrar om det är samma Juri som figurerade för ett par år sedan med mätarskruvade bilar + som fick fängelse för momsbedrägerier eller vad det var.

M V H
Stephan

alain
Det skulle inte förvana mig att det är samma Juri! var det inte han också som hade med sin far att göra från Skåne?
MVH ((Alain))

bromsningen är första tecken på rädsla !!!

Länk

wa
2.348
wadel
E39 520i 1998
E38 728ia 1998
E36 316i 1993
En sak som dessa annonser på blocket säger , det är hur jäkla oseriösa blocket själva är , de tar inget ansvar alls utan låter vemsomhelst med högst tvivelaktiga affärsmetoder annonsera.

En smältdegel av vanligt folk och allt annat tänkbart elände , många har vittnat om hur jäkla svårt det är att förmå blocket att ta bort oseriösa annonser , nu fattar jag att det verkligen är svårt.

vi
191
vibbe
Z3Mc-98
BMW-Båstad
En sådan kontakt borde nog Lämnas över till Lagens långa arm om du nu inte är en sån som överväger att använda erbjudandet och låta oss andra betala med våra försäkringspremier.
:-(
Visa användare
10.321
Anders-72
525i Touring -01
Wadel, det var ju inte en annons i detta fall. Trollkarlen svarade på BMW-Båstads annons.
wa
2.348
wadel
E39 520i 1998
E38 728ia 1998
E36 316i 1993
Anders-72 , jepp jag vet ;-)

Men jag talar inte om det , jag syftar på annonsen som alain refererar till och som är en annons , och att blocket rent allmänt känns oseriösa eftersom sådana annonser får ligga kvar.

se alains inlägg för länk.

fö. vore det roligt med någon sorts konkurrent till blocket , blocket har på något sätt en monopolställning just för att de är så jäkla stora.

Visa användare
10.321
Anders-72
525i Touring -01
Aha, tolkningsfel från min sida ;)

Håller med om att det silas bort lite dåligt med skräp från Blocket, men det händer ju via tips från medlemmar här ibland.
16.545
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
Jag vet inte riktigt hur ni tänkt det att det skulle gå till att Blocket håller koll på innehållet i varenda annons? Det är 462597 annonser inlagda just nu. Blocket tar bort annonserna efter att de blivit anmälda för granskning, inte innan. Det är inte realistiskt att tro att en person ska läsa igenom alla annonser.

Annonsen som Alain länkar till behöver absolut inte vara något olagligt. Att han betalar kasst för bilarna kan man dock räkna ut med sittfläsket.

wadel
E39 520i 1998
E38 728ia 1998
E36 316i 1993
Kritiken mot blocket handlar just om att de ibland inte tar bort uppenbart oseriösa annonser trots att de blivit anmälda.

"Annonsen är icke oseriös säger blocket - att röka är icke farligt säger tobaksbolagen" - situationen är ungefär lika absurd i vissa fall.

Sedan har jag uppfattat det som att varenda annons ögnas igenom innan den publiceras av någon av det tiotal annonsgranskare som kollar igenom annonserna innan de klickar på "publicera" , varför skulle annars blocket publicera annonserna efter ca 10 - 60 minuter dagtid , men längre tid kvällstid och inte alls om nätterna ?

Sover deras databas om nätterna ? näe , här tror jag andreas_lofgren har dubbelfel. motbevisa mig gärna !

BM
683
BMW-Båstad
BMW 502 -57
BMW 2800 CS -70
BMW 635 CSI -79
BMW 850 ia -92
BMW M3 (325)-93
BMW 530 Touring -94
BMW 745 -02
Alpina B12 5.0 #243
Har försökt ringa Juri i dag men inget svar, han kanske läser denna tråd han också :-)
Mailade trollkarlen i dag och frågade vad det skulle kosta och bli av med en chef på samma vilkor :-) har inte fått något svar än...
16.545
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
Annonsernas granskning är till största delen automatisk. En viss del selekteras och granskas sedan manuellt.

Blockets huvudkontor är mindre än en normal familjelägenhet. Fråga mig inte hur jag vet det.

Galant turbo
750iAL TT IC -88
M5 -01

Andreas, jag är i trotsåldern, -Hur vet du det?
Är inte Blocket i huvudsak ägt av Ankeborgsnytt (Aftonbladet) ?

Om du menar att det administreras av en barnfamilj där alla har samma rättigheter så förklarar ju det en hel del av deras inkonsekventa beslut....

*När nyfikenheten överträffar förståndet*
Visa användare
393
bmw750ia
BMW520dA (E60) 2008
Fy F*n vad jag hatar såna här!
Det är därför jag får betala halva lönen till försäkringar.

Tog riktigt avstånd från detta i slutet på 80-talet då jag hamnade bland klubbisar då jag körde MC.
Töntar som sade att de hade en repa på tanken, måste "lägga" den, gjorde mkt riktigt det kunde man läsa i tidningen.
Från 500:- självrisk till 6000:- i ett nafs, även för de skadefria.
OCH SKYHÖGA PREMIER SOM GJORDE ATT FOLK MED INTRESSET MÅSTE lägga av pga ekonomin.

/S
Visa användare
393
bmw750ia
BMW520dA (E60) 2008
Skriv namn och adress, gärna med bild (be dem skicka, så du vet vem du har att göra med), så tar Svenssons hand om dem.
Vi "svenssons" börjar bli lite mindre beskedliga nu när lågkonjukturen slår in och småkostnader börjar svida vet du....

/S
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.