|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
Med atnke på BMWs försäljningsutveckling under Bangles tid,får man vel säga att han gjorde ett bra jobb.Sen efter 17 år,så är det säkert dags att göra nåt annat. Rent estetisk tycker jag att Paul Bracqs bilar var snyggare. Medan Bangles bilar hade lite mer attityd. |
|
|
Jag röstade på 5-serie som snyggast.Funderade även på F01:an. X3 är den fulaste i mina ögon,dock så tycker jag den är helt ok efter face-lift,med rätt hjul. Notterade också att jag var 1 av 71% som tyckte Bangle gjort ett bra jobb. |
|
|
Jag tillhör ju en av dom som tycker Bangle har gjort ett riktigt bra jobb under sina år. Men för att citera Jeremy Clarkson, man förstod inte det alltid på direkten. "...Then, after the 1-series came out looking like a severely kicked-in bread van, BMW had plainly had enough, so it booted its American whiz-kid upstairs, where he could do less harm. And that’s a pity, because it was at this exact moment that I realised that the “flame-surfaced” Z4 is just as striking and wonderful as the building that inspired it; and that the 6-series is in fact perfectly balanced and gorgeous; and that the 5-series – when it has the right wheels on – makes the rival models from Audi and Mercedes-Benz look as dumpy and lumpy as phlebitis. And that brings us on to the BMW 3-series. Frightened that any more mad Banglism might scare away buyers of the cash cow, the company high-ups insisted that this model should be a fairly normal-looking affair. And so it turned out to be. Fairly normal. And as boring as a bucket of wallpaper paste....." Länk |
|
|
tycker att han gjort ett bra jobb även om det inte bara är han som gjort jobbet. men nu till designen av bilarna vi diskuterar. jag röstade på E65:an som snyggast. hör redan buropen och protesterna. en av anledningarna är hur den kan lysa upp en hel parkering. så fet. så snygg. såg den för första gången när den gled fram i österrikiska alporten ischgl, så fin helt enkelt. men även dessa är snygga e52, e60, e63, e70, e71 e85, e87 och e89. rösten för fulast gav jag till e90. upprorsstämmningen uppnås och avstängning från forumet närmar sig otäckt snabbt. men jag tycker den är snudd på lika tråkig i formspråket som en mitsubishi carisma. som har noll karisma. på f01 ser det ut som att man köpt upp saabs överskott av baklyktor till saab 9-5. att man sen lyckats montera dom upp och ner gör ju inte saken bättre. och e83 kanske jag inte behöver förklara varför jag tycker är ful? stora plastsektioner och kantig och konstig. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.