|
|
|
|---|---|
|
Hej, Har ett litet fenomen som jag skulle vilja drifta med er här. Har en E46:a 04:a som känns vindkänslig så fort det börjar blåsa. Igår körde jag mellan Lomma-Lund och kände hur det tog i när jag körde över slätterna. Följande saker ska tas i åtanke: Det är ingen skillnad om det är sommar eller vinterdäck, samma fenomen oavsett. Känsligheten känns i framvagnen och då sidleds. Bilen ha i övrigt gott ca 9000 mil nu och ska in på service först i oktober 2009. (För det är väl varje år, eller när "mätaren" glatt tjoar till ;) ? Jag skulle verkligen uppskatta svar/erfarenheter, då jag tror att det finns väldigt hög kunskap i detta forum. Må väl! Hejs! | |
| Är hjulvinklarna rätt? Jag gjorde en fyrhjulsinställning på min -00. Där var MYCKET att justera, och resultatet blev nästan som en annan bil. Bl a spårningstendenser med 225:or var helt borta. | |
| Har också en touring och tycker snarare att den är mindre vindkänslig än andra bilar i samma storlek. | |
|
Jag tackar för era svar! Jag köpte bilen i oktober och har inte gjort någon hjulinställning ännu. Min avsikt är att göra dels hjulinställning samt däckbalansering samtidigt, om någon månad vill säga. Det jag funderar kring ang. hjulinställning är: Borde inte en felaktig inställning slita snett på däcken? Mina däck är helt jämnt slitage på. Vad RR99 skrev, så går det jämnt med vad jag har hört om BMW´n. Att den bör vara väldigt välbalanserad. Har ni föresten någon gissning på vad en hjulinställning kan tänkas kosta? Ha det bra! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.