AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Trimning och väghållning
3.305

Kompressor konvertera E46 330 - Lite frågor!

Tjenixen alla glada! Ny medlem här och hoppas jag kommer trivas! Har sökt runt lite på ämnet men utan resultat. (Om någon hittar en likadan tråd, länka mig gärna så slipper vi diskutera igen)

Saken är den att jag går och funderar på att köpa mig en bil, velar fortfarande mycket mellan olika bilar, men jag har kommit fram till att jag helst vill ha en kombi bil då jag är väldigt bilstereo intresserad också, det har ju sina fördelar!

Kikade lite på Audis sortiment, bla s4 biturbo, riktigt snygga bilar som har både motor och utrymme! Men inte riktigt lika snygg som e46 330. Bilintresserad som man är så vill man ju gärna köra överladdat på något sätt, och därav frågar jag er: Är det mycket jobb med en kompressorkonvertering till en 330 e46, eller e46or i allmänhet? Lika mycket jobb som att turbokonvertera, eller är detta något en nybörjare vågar sig på steg för steg?

Mina krav på bilen är egentligen att den skall ha en turbo orginal, då jag kommer att vilja hämta lite mer hästkrafter så småning om!

Hoppas jag förklarade så ni förstod!

Med vänlig hälsn!
David
Har en fråga till som jag glömde klämma in i första inlägget (hittade ingen redigera knapp)

Vad kostar ett komplett kompressor kitt och vad kostar ett "turbokitt" till en 330?

Låt säga att vi vill hämta ca 500hk
Jo
1.142
Jojje81
740ia -96 19"
325Ci M-paket
ess i norge har kompressorkitt.
Turbokitt finns men sällan kompletta.

Sök på "ESS" här så får du en del att läsa :)

Välkommen förresten.
Ett kompressorkitt till en 330 e46 går loss på ca 45-50k på ESS-tuning. Sen ska de ha 3000nok för att montera allt också. Då får du 325hk om jag inte minns fel =)

Sen kan dom fixa ännu mer effekt om du vill, men då kostar det mer också!

//Jesper

BMW - Better Make Way
Länk

m3 286hk touring, reggad som 320 billig försäkring....

tillräckligt effekt som första bil......
mjo visst den är nice! Men frågan är om man vågar sig på att köpa ett sådant totalt ombyggt projekt? Besiktningen kan ju bli ett problem med.

mvh
den har blivit besiktad med m3 motorn, andra kåpor bara.
kan lova att det är 10 ggr svårare att besikta en 330 med kompressor eller turbo...
Visa användare
591
Schmiedmann
BMW M4 -14

BMWSC #652

www.schmiedmann.se
Men dock så är det 100 ggr lättare att ta bort kompressorn och återställa bilen till original än att byta motor OM dom skulle komma på att det inte är en 2 liters motor utan en på 3 liter.

Chansen att dom märker det?

Inte stor men det finns nog en och annan bmw fantast som jobbar på bilprovningen.

Mvh
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.