|
|
|
|---|---|
pg_ice |
köpte nya fälgar i dag men kvaliteten på ytan på fälgbanan är ju rena fusk jobbet dom har kört på med för hög matning det syns tydligt. ytan är inte så värst grov så jag funderar på om man skulle prova själv att polare bort dom där ränderna. det skulle ge en helt annan glans. vilka verktyg och sliptrissor/våtslippapper osv är optimalt? vågar man slipa för hand med våtslip? närbildbild på ytan Länk |
|
Om bilen går stabilt på tomgång skulle jag hissa bilen bak på bockar och låta hjulen rotera på 2:an-3:ans växel och Handputsa med slippapper i steg och ev. våtslipa. med T-röd avsluta med någon slippasta. Inga fingrar mellan ekrarna helst. Om det låter illa i drivknutarna p.g.a. slitage och den stora vinkeln kanske man skall sikta på en svarv istället.. Sedan är det klarlack på det alt. om man vill putsa oxid då och då för att behålla glansen |
|
pg_ice |
haha funderar faktist på det man vill ju inte slänga upp dom i nån svarv då det troligen blir repor och skit på dom då. ska fan prova det där det måste ju gå klart snabbare än att gno för hand. då är frågan vilka slippaper det är som gäller 4000 som finaste? |
|
Vet inte hur mycket du har förstorat bilden, men kanske att börja med 240 el. så för att få bort svarvspåren och ev. klarlack, sedan finare. Det går nog att börja med torrt på grövre. Dumt att kosta på någon slipmaskin när du har en med M-motor och roterande arbetsstycke :) Putsduk och Autosol kanske funkar på slutet. |
|
|
Tvåan eller trean är lite väl snabbt. Ettans växel på tomgång är fullt tillräckligt för att det ska göra ont. Har testat. Ett tips, se upp för ventilen... ///BMW - Was sonst! |
|
|
Polerade upp mina för hand,tog en stund men det blev bra :) hade mycket oxid under klarlacken på ett par ställen så började med 180 papper och gick uppåt till 1500 våtslip,sen maskinpolerade jag dom.körde med autosol först men fick inte den riktiga putsen med det,köpte en puts sten för högglanspolering på Jula istället och då blev det spegelblankt!. Här finns ett par bilder på Resultatet Länk |
|
|
Här kan man få lite tips: Länk |
|
| Trrevlig sida och det är ju han med den tokfina 633csi:n som väl huserat här på forumet. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.