AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
981

Varför bromsar IDrive ratten i onödan?

Ho
1.314
Hosse
316i Touring -14 (norsk)
Z4iA 23 -09 (norsk)
Monterade IPOD kabel från BMW och programerade om bilen förra veckan. Av nån mycket märklig grund, så bromsar IDrive ratten i onödan. Dvs när jag ska bläddra mellan fler val än 6 stk, tex på länder, så bromsar den fast det finns fler alternativ. Detsamma gäller på CD/ipod låtar och artister. All programvara ska var den nyaste.

Tacksam för hjälp!

Mvh
Hosse
Lu
4.913
Lus
520d F11 -11
335i E93 -08
Jag vågade inte heller ta i från första början, men det är bara en liten spärr den ska över, sen fungerar det utmärkt!
Ho
1.314
Hosse
316i Touring -14 (norsk)
Z4iA 23 -09 (norsk)
Lus: Förstår det, men den ska bromsa ratten när man inte har fler val i listan. Dvs om man är på sista landet på listan ska den bromsa, inte innan. Men min bromsar innan jag kommit till botten av listan och det är fel.

Mvh
Hosse
sa
275
sarli
I4 m50 G26
Samma här! När man bläddrar genom en lång lista så "rycker/hackar" det i ratten och den bläddrar FORT.
Lu
4.913
Lus
520d F11 -11
335i E93 -08
Okok. Kändes riktigt fel att tvinga den första gången men min håller iaf inte mot helt, det går att "vålda" över den, sen fungerar den som den ska. Kanske finns det separat mjukvara till iPodinterfacet som inte är uppdaterat?
Ho
1.314
Hosse
316i Touring -14 (norsk)
Z4iA 23 -09 (norsk)
Exakt! Jag har navi proff i min också. När man blädrar i listan över länder där gör den exakt samma sak. Jag är bara nervös för att den blir utsliten. Verkar inte vara nåt mekaniskt iochförsig, men kanske mer magnetisk broms. Nån som känner till detta?

Nu är luftfjädringen slut också. BMW AG hade stått för en ny pump i upptill 5 år och 10.000 mil, men min har givetvis gått i 10.800 suck. 7.000 NOK bara för pumpen!

Mvh
Hosse
Visa användare
8.958
rob_t_j72
XC70 D4 2015
Hosse:

Prova att be BMW om att stå för halva pumpen (3500NOK)?

Mvh
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.