|
|
|
|---|---|
|
Hej! Är i färd med att byta däck och passade då på att kolla blocket och sprang på dessa fälgar: Länk Jag har en E30 Cabrio -91, alltså faceliftad. Länk (Vingen på bilderna är bortmonterad) Är inte så förtjust i de som sitter på nu av märke Borbet. Tror ni BBS:en skulle passa? Fast de kanske sitter snyggare på en icke faceliftad E30 med stötfångare med kromlist? Vad tycker ni om priset, 11000:-? Mvh Wiktor Freude am Fahren wünscht Ihnen Ihre Bayerische Motoren Werke Aktiengesellschaft | |
|
Nu kommer vi ju till den där personliga smaken igen.. :-) Om jag får säga mitt så tycker jag inte alls dom där är snygga,men det är ju min smak som sagt... Men vill man ha bilen så original som det bara går så visst förstår jag tanken.. Utan att veta vad marknadspriset ligger på dessa...men 11000:- för dessa?! är det verkligen värt? Jag skulle helt klart leta efter ett par "grymmare" fälgar för dessa pengar. Åter igen (tjatig) det är så personligt,vad man vill ha ut av bilen osv... |
|
|
De fälgarna är klockrena på en E30! På Daniels fd pärla ser man hur de ser ut på en bil utan kromkofångare. Länk Vad gäller priset tycks det mig tämligen normalt om de nu verkligen ÄR nyrenoverade. Sånt är varken billigt att lämna bort eller roligt att göra själv! De begagnade kinesiska däcken är väl däremot inte värda alltför mycket. /Magnus Bostongurkan: Länk |
|
|
Haas: Jag är inte ute efter ett grymmare utseende, anledningen att jag helst vill byta är att de jag inte har nu är orginal. Men sen kan man ju fråga sig om det är värt att återställa min bil, den är ju inte jätteovanlig. e30cabbe: Ja, de är faktiskt riktigt snygga på M3:an iaf. Vad gäller däcken så ser det ju faktiskt ut att vara ett par riktiga lågprisdäck. Får allt ta mig en funderare. Ett alternativ är ju att hitta ett par vanliga kryssekerfälgar men de växer inte på träd precis. Freude am Fahren wünscht Ihnen Ihre Bayerische Motoren Werke Aktiengesellschaft |
|
| Är dem inte i smalaste laget? | |
|
De växer inte på träd kanske, men de finns på blocket: Länk Vad gäller bredden, så hade - i alla fall min f.d. cabbe - 205/55/15 däck på 7x15 Et 24 fälgar: Länk /Magnus Bostongurkan: Länk |
|
|
Oh Shit! Sorry, såg nu att det inte var rätt bultmönster :-( /Magnus Bostongurkan: Länk |
|
|
Hej! Jo, hade för mig att de kryssekerfälgarna som passar på E34:an inte passar på E30:n. Men har för mig att det finns två dimensioner på kryssekerfälgarna till E30:n, både 14' och 15'. Mvh Wiktor Freude am Fahren wünscht Ihnen Ihre Bayerische Motoren Werke Aktiengesellschaft |
|
|
Jo, det finns både 14 o 15". 14" är väl inte såå kul... Hade det på denna Länk och bilden talar kanske för sig själv.... /Magnus Bostongurkan: Länk |
|
|
Nee, det känns ju en aning litet. Ska ta mig en funderare och se om det kan vara värt de pengarna, iofs borde väl inte en sådan fälg direkt sjunka i värde om man behåller det fina skicket. Tror faktiskt de skulle sitta riktigt fint. /Wiktor Freude am Fahren wünscht Ihnen Ihre Bayerische Motoren Werke Aktiengesellschaft |
|
|
Om det hade varit RS-fälgar hade priset kanske varit motiverat och då hade man fått en tum till. Men nu är detta RM och de brukar nog vara billigare än 11k. Lät dyrt enligt mig i alla fall. För 11000 kan du förmodligen hitta BBS RS i 15" och med 4x100 bultmönster. En snyggare fälg. Vill du bara ha originalfälgar BBS krysseker 15" så är ett tips att kolla på skrotarna, finns ibland där. Kostar ett par tusen. ///BMW - Was sonst! |
|
| låter på tok för dyrt enligt mig. pruta eller leta. 15 " krysseker sitter fint. annars kan du ju kika på mim-fälgar eller t.om. azev och alpina om du har en stor budget. men hade nog kört på krysseker faktist. snyggast på din bil. | |
|
@JohanE Nyfiken; Vad är skillnaden mellan RM och RK? Är det bara bredden, eller? Nån bild du kan länka till? @Holger_Puffa bag sa nåt, där...Alpinahjul sitter ju åxå väldigt fint på en E30, fast då i minst 16". Å då e de ju inte original, längre. Länk För egen del var jag ju förra året nära att återigen inhandla en E30cab innan jag hittade min nuvarande E36. Den bilen fanns i Stockholm och var utrustad med just såna nyrenoverade fälgar. Om det var RM eller RK ska jag låta vara osagt, då ja ju inte vet skillnaden på dem. Han skulle ha 6000 mer för bilen med dessa hjul på jämfört med de "vanliga" krysseker. Nåja, affären föll på att skinnet i bilen var så sletet... Vad kostar det egentligen att lämna in sina sletna RM-hjul för rikting, polering och ny lack? Nån som har ett hum? Jag menar, om nu 11 papp låter för mycket... Har förresten aldrig köpt något på blocket utan att pruta! :-) /Magnus Bostongurkan: Länk |
|
|
Vet inte var jag fick RK ifrån....Dyslexi? Skillnaden mellan RS o RM ska det ju natuligtvis vara! /Magnus Bostongurkan: Länk |
|
| fyfan vilken fin cab måste jag bara säga! satsa på de där splittarna! det blir helgrymt! | |
|
e30cabbe: Alpinafälgarna sitter ju som gjutna, har dock inte hittat några med rätt bultcirkel. Ska nog ha lite is i magen och kolla runt lite mer, dröjer ju ett tag innan det kommer ut ur garaget. Kollade på din gamla E30-cabrio, såg riktigt fin ut! balobas: Tackar! Ska nog avvakta lite och se efter lite mer, men de skulle säkert sitta riktigt bra. Freude am Fahren wünscht Ihnen Ihre Bayerische Motoren Werke Aktiengesellschaft |
|
|
e30cabbe: Frågade försäljaren om han hade någon bild på bilen med fälgarna på och fick precis en på mailen. En svartmetalick 325:a med grått skinn, kanske var den du tittade på? Nu när jag ser bilden minns jag att den fanns ute till försäljning på blocket för ett drygt år sedan. Håller ju lite koll på E30-cab marknaden, den är inte så stor, hehe... I sånna fall kanske 11000 är ett överpris, har ju varit på annons sedan december. Mvh Wiktor Freude am Fahren wünscht Ihnen Ihre Bayerische Motoren Werke Aktiengesellschaft |
|
|
BBS RS: Länk (från Abbes blog) RM är den fälgen du länkade till på blocket. ///BMW - Was sonst! |
|
|
@Holger_Puffa Jo, då var det nog den bilen de satt på... /Magnus Bostongurkan: Länk |
|
|
Hej! Blev att jag köpte de fälgarna jag skrev om i vintras. Har haft lite problem med obalans men det är numera åtgärdat efter att ha besökt ett par olika gummigubbar. Tog ett par bilder i helgen och måste säga att jag är rätt nöjd. Länk Länk Länk Länk Vad tycker ni? //Wiktor Freude am Fahren wünscht Ihnen Ihre Bayerische Motoren Werke Aktiengesellschaft |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.