AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.290

Någon som kört med Biltemas insatsdämpare E34?

Transocean
Var det Ok? Hur länge höll dom? Jag tänker sälja bilen snart så är inte så sugen på t ex Bilstein, Koni etc.

Var på BMW idag för att kolla priser, dom hade dataproblem så jag fick inga priser, han gissade nånstans mellan 1000-1500 nok per sida och fortsatte att sånt kan du handla på vilken butik som helst till halva priset!!!

Jag frågade om det var Sachs som tillverkar BMW:s dämpare svar ja. Eller Boge men oftast Sachs.

Nu har jag ju haft Sachs både bak och fram och dom tar slut efter 6000-9000 mil så det märket vill jag inte ha. Gabriel som jag har bak nu verkar funka fint men det är inte så många som säljer dom till bra priser i Norge så jag tänkte bara köra förbi Biltema och hämta deras istället. Någon som vet vem tillverkar temas dämpare?
gu
3.191
gunnare
X3 35d -15
i3 120Ah -20 (hustruns)
1500 -63
Z3M Roadster -97
F750GS -19
R1200GS -16
R90S -74
701 Enduro -18
CRF250L -14
HVA M24 -46
K1 -90
Jag petade i Biltema-insatser i 'särbons' 518i -90 för något år sedan, dom har funkat fullt tillfredsställande hittills (fast bilen är numera överlåten på min dotter). Förväntar mig ingen fantastisk livslängd, men dom håller säkert lika länge som resten av bilen!
ed
87
edo34
F10 530d xdrive - 2014
Saab 9-3 - 2009
Audi A4 - 2012
Biltemas dämpare har livslängd på två år,max.
Visa användare
1.080
lalaw
BMW 520D -17 F11
Mini Cooper S -03
MGB Roadster -67
Think City -10
Hej,
Jag hade biltemas fram på min gamla bil och jag körde väl ca 2000mil med dem utan några problem, sedan blev bilen stulen så jag vet inte hur länge de skulle ha hållit.
Det var inga problem att montera dem iaf.
Lars
Transocean
Ja. men då testar jag Biltema. Tack för alla svar!
Transocean
Då har man handlat Biltemas dämparinsatser art.nr 68-7715, den längre varianten, antar att det är den man skall ha om man inte har m-underställ?

Byter i morgon, då blir det slut på körning utan fjädring.
Transocean
Ja, kanske dags för en liten uppdatering.

Fick ett sant helvete med Biltemas dämpare då de var för korta även om jag bad om att få dämpare till standardunderställ. Det blir bara att lämna tillbaks dom i morgon. Tur att man sparade kvittot.

De Sachs-dämpare som jag betalade för och fick bytta på Gränsrastahallen bilverkstad i Charlottenberg för 2 1/2 år sedan visade sig vara av märket Kayaba!!! Där ser man. Bäst att göra allting själv! De japanska cykelpumparna var fulla av brunt vatten och gegga. Jag ska spara en och använda den just som cykelpump.

Så härmed utfärdar jag en varning för GRÄNSRASTAHALLEN I CH-BERG!

Och för Biltema så klart även om jag köpt t ex bromsskivor av dom och dom funkar bra.

Gav 1300 norska för Bilstein och dom passade direkt!
we
2.310
weeeman
X5 4,4 -01
Åk dit och kör upp dom i-du-vet-var på verkstadsägaren, riktigt lurendrejeri!

______

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.