|
|
|
|---|---|
|
Hej alla Bmw ägare!! Hände en konstig grej i helgen var ute och körde moterväg och gjorde en kickdown varvet kom upp till 6000varv i 5:te växlen och och växlade inte upp långt om länge kom det ett rejält hack hela bilen hacka till och sen växlade den upp i 6 växlen skumt som fan?e det någon som har en hum om vad det kan vara??har även hänt när men gasar på lite i vanlig körning att den hackar till ? bilen har gått 7500 mil och är en 530ia 05:a | |
|
Hmm prova att nollställ aut. lådan. Detta görs vid att sätta på tändningen (motorn avslagen), och hålla gasen i botten i 25-30 sekunder (förbi kickdown). Då nollställs lådans minne. Kan hjälpa :-) BMW - Freude Am Fahren //Simon |
|
|
Afan så det kan hjälpa ska prova i morgon,Simon jobbar du som BMW mekaniker lr? jag ser att du skriver överallt och du har ju för det mesta lösning på allt. |
|
|
haha :-) Nä, men jag hänger på lite olika forums, tyska, engelska och svenska. BMW mekanikerna hatar mig, när jag säger att de har fel i vissa fall, och det visar sig att jag hade rätt. ;-) BMW - Freude Am Fahren //Simon |
|
|
Ja jag kan tänka mig att mekanikerna inte gillar när någon måste förklara för dom hur dom ska utföra sitt arbete=))) Simon nu när jag har dig här på tråden,så har jag en liten fråga till. När bilen är kall och man står stilla och rattar så låter det inget från servon men när den blir varm och går ner i varv så låter det precis som om det knackar alltså typ går tungt,är det för att motorn går på för låga varv på tomgång? trtor den ligger på ca 600 varv när motorn är varm eller ska man fylla på olja i servo behållaren??Det som är konstigt att det låter ingenting när den är kall |
|
|
IvanDK, Det finns punkter och stor Bokstav. Kanske får du fler svar om man förstår vad du frågar. /Bulan2 |
|
|
Bulan2, Vad är det som du inte förstår? |
|
|
Jag hajar väl det mesta - efter 4 omläsningar! Tyvärr vet jag inte varför den hoppade till. Förresten ska den väl växla ned till 4:an eller 3:an vid en kickdown om man kör på femman. /Bulan2 |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.