|
|
|
|---|---|
|
hej jag har enbmw 525 ia 2001a som jag har den vanliga STORA multiratten och skulle vilja byta till någon av dom 3 ekrade rattarna! men jag har hört nåt snack om 2 stegs airbag osv! någon som vet om jag kan ha den nyare 3 ekrade sportratten typ från 2002 el 2003 el måste jag ha den gamla 3ekade ratten??? tacksam för svar då jag står i köp tankar | |
|
Du kan ha den nyare ratten. Skillnaden i airbagsystem kom 03/1999 om jag inte minns fel. Om du byter till den 3-ekrade så är mitt tips att du väljer M-sportratten och inte den vanliga sportratten. M-sportratten är kanonskön att hålla i medan den vanliga sportratten är väldigt tunn. Tänk också på att du behöver byta både ratt och airbag för den airbag du har på min 4-ekarde passar inte på en 3-ekrad. ___ //Ulf |
|
|
ok tackar för svar! ja den nyare 2002a ratten ser ju tusen ggr bättre ut samt är skönare än den 4ekrade multiratten ser ut som från en SL buss... det som fick mej att tveka på gamla sport ratten mot den nya var att en kille sa till mej att om man har en 2001a så händer det att man inte kan ha den NYA sportratten pga av just det jag frågade i min tidigare fråga! men som sagt jag vet ju inte därav att jag frågar proffsen här:) känns ju lite surt och inhandla den nya så passar inte elen i den... |
|
|
Den nya M-sportratten har jag själv bytt till på min 01:a. Den ratt jag hade innan var den gamla M-sportratten. Vad jag menade ovan var att det finns både en 3-ekrad sportratt och en 3-ekrad M-sportratt. Dom ser snarlika ut men skillnaden är följande: * M-sportratten är betydligt tjockare samt att den har utstickande "tumgrepp". Den vanliga sportratten är äckligt tunn och ganska hård att hålla i. * På M-sportratten är ekern som pekar nedåt solid och har ett M-märke på sig medan den vanliga sportratten har en form av dubbeleker istället. Dessa två rattar har identiska airbags så om man har den vanliga sportratten så behöver man endast byta ratt för att uppgradera. ___ //Ulf |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.