|
|
|
|---|---|
|
Var på väg till mc-mässan i förralördagen när vi körde genom en stor pöl med vatten - direkt efteråt kände jag lukten av kylarvätska men kopplade inte att den kom från min bil. Efter någon minut börjar bilen hacka och jag ser att tempmätaren står på rött. Kör in till kanten på Essingeleden precis vid avfarten till Essinge-öarna och ringer bärgningen. Han släppte av oss vid Mässan och fortsatte med bilen till BMW Segeltorp. Vad jag kan se är anslutningen av vid expansionkärlet och det är enkelt att fixa. Det som oroar mig är att bilen inte ville tänd /starta när tempen gått ner till normal. Måhänd fick motorn och tänddetaljerna en dusch när slangen släppte och allt funkar om man torkar ur detaljerna. Om inte det hjälper måste vi gå vidare med felsökning. Nu har Seg-ertorp haft bilen i en vecka men fortfarande inte fått tid att se över bilen - det verkar vara många BMWs trasiga nu för tiden (!) Vad tror ni - var expationshaveriet sammankopplat med turen genom vattensamlingen (snabb nerkylning - vattenånga - tryck - haveri) eller har jag "bara " kokat toppen. Jag stannade efter max 90 sekunder efter att det inträffade och körde lugnt (ca 70 km/h) Teorier någon? If it aint broken - dont fix it | |
|
Verkar som jag klarade mig denna gången - expansionskäret var det enda som gick! Otur eller tur - döm själv. If it aint broken - dont fix it |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.