|
|
|
|---|---|
| Jag har en E36, touring 1997 där rattstången gnisslar/gnäller ibland, allra helst när det är riktigt kallt inne i kupén. Ett skitfel där jag anar att en droppe olja på rätt ställe löser det hela. Frågan är bara var? Jag kan omöjligen vara ensam om detta. | |
|
Har samma problem. Har inte heller hittat något bra ställe att smörja på |
|
| Är det inte släpkontakten/ringen till tutan? | |
|
Det låter som om det vore gummi eller plast men det ska man väl ta med en nypa salt. Var sitter denna släpkontakt? Jag tycker att det är lite obehagligt med ratten med tanke på att det sitter en krockkudde i den å jag vill inte vakna i bilen, på garageuppfarten med en blåtira. |
|
| Typ nr. 2 här: Länk | |
|
Re Adelson: Tänkte precis på samma sak. Jag körde mycket SAAB på 80-talet...och de hade en släpring för tutan runt rattstången. Sedan var tutan kopplad via en fjäderbelastad släpkontakt. Och vad den gnisslade. |
|
|
Det är släpkontakten, har samma på min 92a, smörjer den ibland. |
|
| Detta är ju kalasbra. Men en fråga kvarstår - hur gör jag för att smörja denna? En så utförlig beskrivning som möjligt välkomnas varmt! | |
|
jag smorde med samma som jag smörjer styrleden på båten =) finns säkert något fett som är mer lämpat för detta. |
|
| Bra, men HUR DEMONTERAR man denna? | |
| En polares farsa har ett gnisslande ljud på sin passat 03. det skulle kosta 14000 att fixa på vw. | |
| finns två skruvar på var sin sida av ratten till airbagen. Resten klurar du nog ut själv. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.