AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
2.548

Kan man köpa extra nybilsförsäkring till sin BMW?

Fe
333
Fedorov
M2 F87 -16
Jag tänker iofs främst på vagnskadeförsäkringen som gäller i tre år på en bil köpt i Sverige. Har BMW något erbjudande att förlänga denna vagnskadeförsäkring eller något liknande?
Hu
3.734
Hubbe325
520dAT -08
ALLA helförsäkringar innefattar samma sak som "vagnskadegarantin"
Vagnskadegaranti är en svansk företeelse och består av en försäkring som handlarna tecknar för bilarna för att stimulera köparnas intresse genom att det döljer den faktiska försäkringskostnaden.

Så höj din halvförsäkring till hel och du har samma skydd som innan.
Fe
333
Fedorov
M2 F87 -16
Jag förstår...

Jag tänkte mest typ att BMW kanske erbjuder typ 2 års förlängd vagnskade garanti för typ 2000 kr så kan man ha enbart halvförsäkring i två år till...?
Hu
3.734
Hubbe325
520dAT -08
nej, men det skiljer nog inte mkt mer än ett par tusen på halv och helförsäkring.
BMW erbjuder 2 års förlängd vagnskadegaranti. Kolla med BMW originalförsäkring om pris.
Visa användare
1.935
VillaRosa
X3 2,0d 2007
BMWCS #04821
och som medlem i BMW Club Schweden får du 10% på försäkringen hos BMW Originalförsäkring. Alltid nåt!

__
Problemet med BMW är att har man en gång börjat, kan man inte sluta!
Hu
3.734
Hubbe325
520dAT -08
Varför krångla till det med ngn vagnskadegaranti med hög självrisk istället för att hålla i försäkringsbiten själv och kunna 1. välja självrisk 2. välja bolag efter pris och villkor?
Jupp, ta med i beräkningarna att självrisken på Vagnskadegaratin brukar vara höööög som Hubbe325 säger!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.