AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.057

e30 glykol på golvet

Ti
608
TimS
325i -88
Tjena

jo det är så att bilen stått avställd ett tag nu på vintern, idag var det snöfritt och fint så jag startade upp henne och tog en kort tur. När jag var hemma igen så såg jag att det var lite glykol vid fötterna samt på passagerar sidan.

kan det vara ngt annat än läkage i värmepaketet?

ngn som kan tipsa hur jag ska börjar felsöka elelr är det bara byta hela paketet?

Mvh Timmy
DMZ
Tror dessvärre att du är inne på precis rätt spår. Jag har själv en E30 och jag fasar för den dagen då värme-pkt skall bytas.
Ti
608
TimS
325i -88
jobbigt jobbigt..

nån som har länkar där ngn beskriver med bilder?
som denna fast lite bättre..

Länk
DMZ
Tjosan, det där såg trevligt värre ut;-)

När detta ev,blir aktuellt att byta på min E30, så blir det omgående
försäljning av bilen eller enkel resa till skroten.
E
1.156
E
320 ci cab -04
Enligt högt värderad Haynes skall det vara förhållandevis enkelt att byta värmepaket, en skifnyckel. Det är mycket jobb, jag lovar, har gjort det.

E
Ti
608
TimS
325i -88
DMZ du gillar inte E30 tillräckligt mkt :)

jobbigt när hela bilen är perfekt och bar värmepaketet krånglar.. inte kan man skrota bilen inte :) Its more than a car..
Ti
608
TimS
325i -88
verkligen ingen som gjort detta?

jag får itne ut elementer eller vad det kallas då den tar i rattstången.. jobbigt att plocka bort stången?
Is
2.267
Isåkare
Lexus IS250.
Har inte gjort det, men kan föreställa mig hur det är.

Rattstången är lite knölig då den sitter med "knäckskruv" som måste slipas bort, sen får man lossa medbringaren mellan rattstång och styrväxel under bilen, sen har du ju en klamma nere vid fötterna på rattstången, lossa all el och dra ut den.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.