AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Övriga bilmärken
6.824

volvo s40

Sida 4 av 4
M.A såg den där men och har mailat ägaren men det är ngon som redan lagt handpenning så den är så gott som såld
M.
1.858
M.A.
320d Touring -17
320d Touring M Sport -21
Misstänkte att den skulle försvinna snabbt med det priset.
Kastar in ett par extra jokrar in i leken.Vi har ju nu gått från S40 Flexi-fuel till 325i E90.Då är ju steget till E60,rätt litet.
Denna 525:an ligger ju lite över budget,men låga mil och komfort-stolar.
Länk
Eller en snygg 520,med mindre utrustning men på budget.
Länk
M.A har själv tänkt i dem banorna men behöver inte så stor bil.. 1-serien eller 3-serien är perfekt för mig.. har haft både e30, e36 och e46 så känner till 3-serien bra och enligt mig den perfekta bilen.. har dock provkört en 118d och även 1:an tilltalar mig.. går att hitta en 116 för ca 120-130 000 kr och steget upp till en fin 325 är bara 20 000kr.. hur är drift och ägarkostnadera 1:a kontra 3:a???

M.
1.858
M.A.
320d Touring -17
320d Touring M Sport -21
När det gäller rena driftskostnader så skilljer det nog inte så mycket.
3:an är vel lite tyngre,så drar vel nån droppa bränsle extra.Annars så kan det vel skillja lite på försäkringskostnaden,men det vet jag inte.Jag bara gissar.
Jag köpte min E60 strax innan jul.Och stod i valet mellan E60 och E90 med 6:a.Jag valde E60 derför att jag tyckte dom var lite trevligare och jag fick mer bil för pengarna.Sen tycker jag att E60 är snyggare,men det är ju min personliga åsikt.
M.A visst är e60 en mycket trevlig bil.. finns en sådan inom familjen så det har blivit en del åkturer.. dock så kommer min bil användas för turer med endast mig i bilen och ibland en del vänner så en stor e60 känns lite öveerflödigt ..
har itne köpt något än då jag itne riktigt bestämmt mig än.. kollade lite på nya minin och den verkar inte hålla värdet lika bra som förra.. kolla bara på detta exemplar Länk verkar vara ett helt ok pris för en sådan bil eller vad säger ni
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.