|
|
|
|---|---|
|
Kan någon tipsa om en bra växellådsverkstad som kan förstärka min ZF4HP22 inför trimning? Det rör sig naturligtvis om en av mina 745:or som ska skruvas på och då är automatlådan klart svagaste länken... Vill ha kvar automaten, då jag misstänker att turbon kommer lagga ganska svårt och sätta ner körbarheten med manuell M5 låda (som jag först övervägde). Låda och koppling bör klara ett vrid runt 700 nm, för att vara på den säkra sidan och för att ha lite marginaler framöver. Alla tips på verkstäder som utför detta mottages tacksamt! :D Temporär signatur: Årets bakrutedekal? "Vissa kallar det lyx, vi brukar kalla det _Volvo Original_!" :D :D :D Standard signatur: <- Old BMW's never die... but when they do, they go straight to heaven! -> | |
PETER.O |
Hej tror det blir jävligt dyrt att preppa en ZF till att hålla för det vridet. Det billigaste är nog att annvända en jänke- låda,det finns mycket race delar till dom förhållandevis billigt. Mvh Peter |
|
Redarn lådorna går inte att preppa mig veterligt. Den starkaste låda BMW fixat till är mig veterligt 30HPlådan som sitter i 750 E38 samt E39 540 96 samt E38 740 94-96. Den ska palla för ca 600NM.... Mvh Asken |
|
|
Det var ju själv f-n... skrot, det är vad det är! :( Med andra ord är det någon form av specialbyggd USA låda man behöver, att hitta en sådan som jobbar bra ihop med turbon lär inte vara det enklaste. Dags att klura lite... hmmm... någon som har något annat bra förslag? Temporär signatur: Årets bakrutedekal? "Vissa kallar det lyx, vi brukar kalla det _Volvo Original_!" :D :D :D Standard signatur: <- Old BMW's never die... but when they do, they go straight to heaven! -> |
|
|
Sälj hela rederiet, köp Länk åk till ESS och montera kompressor och lev lycklig i alla dina dagar:)))) Mvh Asken |
|
|
Aha, fin bil till salu! :D Ja, rederiet skulle jag väl kunna sälja... men mer aktuellt är nog min Ford Mondeo ST200. Man vill ju inte stå helt utan 80-tals pråmar i dessa dagar... :) Ska inte Hasso hämta ner den till Örebro för AC rep förresten? Han kanske kan stoppa förbi kontoret så att man får slå en kik på bilen? Kanske blir man så sugen att affärsplaner måste smidas... det har ju hänt förut. ;D Temporär signatur: Årets bakrutedekal? "Vissa kallar det lyx, vi brukar kalla det _Volvo Original_!" :D :D :D Standard signatur: <- Old BMW's never die... but when they do, they go straight to heaven! -> |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.