|
|
|
|---|---|
|
hejsan nu är det så att jag köpt mig en bmw 525i-91 har aldrig haft bmw innan så ja tänkte kolla lite när ja hafft på tändningen o stänger av den så e d nåt som låter i motorrummet ungefär vid bromservot kan inte komma på va d e som låter har funderat på om det kan vara självluftande bromssystem?:s sen när man tex ska ta o köra när den har stått ett tag så lyser en "varningslampa" utan att ja satt på tändningen ser ut typ såhär (o) med ett ! i mitten va e d?? tacksam för svar mvh rikard | |
![]() 13.404 323i E30 -85 track day car
120i E87 -06 BMWCS #10072 @bmwslangen (Instagram) |
Det som låter vid bromsservot är ventilerna till värmepaketet som stängs - helt normalt. Det är alltså ventilerna i #15 i bilden nedan. Länk (!) är bromsbeläggslitagevarnaren. Sitter en givare på varje axel. Har för mig det är vänster fram och höger bak. Antingen är bromsbeläggen dags att behöva bytas eller så är det bara glappproblem. Låter mer som glappproblem - har för mig att lampan bör lysa konstant och inte bara då och då. |
Det är alltså symbolen mellan (P) och (ABS) i bilden nedan du menar? Länk |
| japp d e den symbolen men den lyser inte när ja har igång bilen utan när tex när allt e avstängt tack för hjälpen med d andra :D | |
Hum? Den lyser inte med motorn igång? När lyser den då? Med nyckeln i tändläge I eller II eller båda? |
|
den lyser nte när tändningen e på lr motorn e på. den lyser tex varje gång ja går till bilen o inte kört den på en stund |
|
Hum!?! Vad!?! Lyser den utan någon nyckel i tändlåset!?! Så hur ser scenariot ut? Du går fram till din låsta bil - lyser lampan då? Om inte, du öppnar upp bilen och sätter dig - lyser lampan då? Men när slocknar den (de gånger den lyser) - är det när du startar motorn eller slår på tändningen i något av tändläge I eller II? |
| kan försöka förklara d såhär den börjar lysa tex om ja sitter i bilen o slår av tändningen tar ut nyckeln så tänds den efter ett tag sen lyser den tills ja sätter på tändningen igen :s | |
Nu måste jag be om ursäkt (mitt minne börjar nog svikta) - symbolen vi pratar om varningslampan för bromshydrauliken (för låg bromsvätskenivå). Det är inte alls bromsbeläggslitagevarnaren som jag sa innan. Den har en rund ring med två streckade parenteser runt sig. Men bromshydraulikvarningslampan skall bara lysa i tändläge 2 samt när motorn är igång och bromsvätskenivån är för låg. Har fakttiskt aldrig hört tidigare att denna lampa lyser när motorn är avslagen. Låter lite som någon typ av glappkontakt - eventuellt i instrumentpanelen. Hur är nivån på bromsvätskan? |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.