|
|
|
|---|---|
|
Jo, temperaturmätaren på min 330ci cabrio går upp till strax under det vänstra strecket, sedan står den där några minuter för att till sist gå strax över strecket. Där stannar den om man inte kör väldigt sakta eller stannar, då går den nästan till mitten. Någon som vet om detta är normalt nu på vintern (utetemperaturen är runt 0 grader) eller om något är tokigt, kanske termostaten. 330 har väl till skillnad från andra i 3-serien, elektrisk fläkt om jag inte har fattat fel. Tacksam för tips. Wargen | |
|
Hejsan, Det låter som att det kan vara termostatproblem. Jag hade liknande symptom på vår bil innan vi bytte termostat, vilket löste problemet. Motorn kom aldrig upp i rätt arbetstemperatur och det tog rätt lång tid innan den kom upp över det vänstra strecket. Som jag har förstått det är det ett vanligt fel att termostaten går sönder och resultatet blir att den inte stänger som den ska, dvs det blir full kylning hela tiden. Problemet är väl att det är halvjobbigt att byta själv och dyrt att låta någon annan byta, men delen är inte så farligt dyr (runt 500+ kr). Mvh Wiberg |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.