|
|
|
|---|---|
|
Finns det något som är dålig med att tvätta bilen i minusgrader, inte bra för lacken osv? Eller ska man vänta tills det blir plusgrader? | |
|
toouring: Det enda jag kan komma på sådär på rak arm är väl att du måste torka torrt i alla dörrar etc så det inte fastnar då det är minus grader. I övrigt kan jag inte komma något annat som skulle ta stryk trots allt är det många som kör bilen i olika tvätt maskiner på mackar. |
|
|
Ett problem som gärna uppstår är att vattnet fryser till is på bilen, är svårt att tvätta då. BMW CS #5206 |
|
AeroX |
Och att tex avfettningsmedel löser sämre på en kall bil... BMW M3 Supercharged by Schmiedmann.se |
|
Inge skoj om det kommer in i lås och sånt,brukar dra in lite 5-56 i låsen efter tvätt |
|
| 5-56 är det sista man ska använda i lås. Det driver visserligen ut fukt men det löser även upp låsfettet och resultatet blir ett lås som förr eller senare rostar i alla fall. | |
![]() 1.360 Bruksbil
Volvo V70 T5 Summum -05 Sommarbilar Ford Scorpio 2,9I GLX -94 Mercedes E55 AMG -06 Mercedes 500E -92 |
Och dra för gudsskull inte ner rutorna (framförallt elhissmodell) efter tvätten. Gjorde så på min E39 rutan satt kvar och hissen gick i botten. Rutan sitter bara med ett klämfäste. Gick som tur va att fixa ganska enkelt men otroligt onödigt arbete. Det svåraste var att få rutan i exakt rätt position eftersom man fick skruva fast den när rutan var halvt nerdragen. Man fick chansa sig till rätt position. |
|
Jag har tvättat ute på vintern några gånger, ner till -5 kanske. Men då kör jag in i garaget direkt efter och torkar torrt med microfiber. Jonas |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.