AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
636

Olika batterimodeller till Nokia 3110 för e39?

Visa användare
16
Dnaiel
535iA -00
Hej. Jag fick ingen telefon när jag köpte min 535 -00 och gick därför och köpte en Nokia 3110 som det ska vara. Den passar om jag tar bort batteriet men inte med det på. Nu undrar jag om det finns någon med en likadan bil och som har en telefon som passar, om denne har lust att mäta batteriet (på det tjockaste stället) och återkomma med svar. Annars om någon vet vart man kan få tag på såna (säkert antika) grejerna.

Hälsningar Daniel.
Ch
159
Christer Gustafsson
735i 1985
530dA 2000
Hej!

Batteriet heter BLJ-1 och är 10 mm på tjockaste stället.
Kan möjligen finnas hos Claes Olsson - eventuellt dock bara det tjocka.

Hälsningar

ChristerG525
Visa användare
16
Dnaiel
535iA -00
Tack så mycket. Ska kika på Clas Ohlson hoppas det finns där annars vet jag inte vart man ska leta. /Daniel
Visa användare
16
Dnaiel
535iA -00
Hej. Nu har jag hört med kjell&company, clasohlson och onoff. Det verkar inte gå att få tag på längre? Är det någon som vet vart man kan få tag på det här batteriet?
Ch
159
Christer Gustafsson
735i 1985
530dA 2000
Jag kom att tänka på att den 3110 som sitter i bilen, och som är kopplad till handsfree och röststyrningen är en "BMW-variant" med - enligt uppgift - en extra kontaktpunkt.

Har du kollat att anslutningssladden verkligen passar, så att du inte gör dig för mycket besvär för att hitta ett batteri i onödan.

Hälsningar

ChristerG525
Visa användare
16
Dnaiel
535iA -00
Jag har ju inte testat att ringa men när jag kopplar i telefonen så börjar den ladda och en röd lampa i bilen börjar lysa. Om det skulle vara som du säger kanska den extra kontaktpunkten har med handsfree funktionen att göra?
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.