AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.047

funderingar om sportstolar och farthållare

na
80
nadaclue
BMW E81 118d -11
VW Polo 1.4 -15
ja har funderingar att öka komforten i min bil, skulle vilja ha svankstöd och "lårstöd". har kollat runt lite och fått uppfattningen att de handlar om byte till sportstolar. just nu har jag originalstolar med el-styrning och minne i beige halvskinn, utan sätesvärmare.

någon här som bytt till sportstolar och kan man även koppla in sätesvärmare? till vilken kostnad?
ja siktar isf på bättre beg. stolar då ja antar att nya kostar en hel del.
vid ev inkoppling av sätesvärmare hur mkt el behövs dras, är det färdig i kablaget eller behöver man dra nytt?

saknar även farthålare, hur mkt kan de kosta hos BMW, någon som gjort det? vet att de finns eftermarknads farthållare, skulle en sådan funka i min bil?

detta gäller en BMW 323 Ci -00
Visa användare
2.177
HFR
E92 M3 DKG
E46 330iM
en uppsättning sportstolar+baksäte i bra skick kostar ca 3-6'kr beroende på skick och skinn/tyg. du kan endast använda stolar från en coupe pga ryggstödsfällningen.
elen till stolsvärmen har jag för mig är fördragen i alla bilar, knappsatsen finns som eftermonteringssats hos BMW, så kolla där för pris.
även farthållare finns som eftermonteringssats, och det är inte vidare svårt att installera, man byter till knappsatsen på ratten och kopplar in ett par kontakter bakom ratten sen är det klart. även där bistår bmw med montanvisniug om man köper grejerna hos dem. tror det handlar om 1500-2000kr kanske.
na
80
nadaclue
BMW E81 118d -11
VW Polo 1.4 -15
hmm.. låter bra de.. får sätta mig o leta på typ laga.se eller nå sånt.. ajja ska ta o ringa Autovation o kolla vad dom har..

ingen som har sportstolar liggandes, beige halvskinn?
na
80
nadaclue
BMW E81 118d -11
VW Polo 1.4 -15
Ringde till Autovation, Gävle och kollade om pris för farthållare. Vid montage behöver jag byta till multiratt. Inget bara o bara. Dom tar 7500,- monterat o klart.

Frågade även lite försiktigt om nya sportstolar o då prata han om en summa lika som bilens halva värde.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.