|
|
|
|---|---|
|
Hej Min bil blev repad i vintras och lämnades in för omlackering hos BMW i Lund. Några månader senare har det bildats ett gråaktig parti (ca 5 cm) på höger framskärms kant. Ser nästan ut som om lacken har skalats av men det är fortfarande en jämn och fin yta vid det gråa partiet. Verkar alltså som att färgen ändrat nyans i området. Vad tycker ni jag skall göra? Det måste väl finnas ngn form av garanti på arbetet då det är utfört hos en riktig BMW verkstad. Är det några fler som upplevt motsvarande problem? Mvh K | |
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Captur Intens II-19 |
De har förmodligen dimmat ihop ny lack och gammal och lagt ett klarlackslager utan på.Är man inte en duktig lackerare så blir det på det viset dvs det ser bra ut i början, men av slitage och tvättningar och polering så kommer det fram ock syns efter en tid. Ska man dimma ihop lack så måste man klarlacka hela ytan dvs hela skärmen annars är det fusk enligt min åsikt.Och du blir resultatet just detta. MVH Hasso |
|
Åk tillbaka och klaga, så skall det absolut inte få gå till. Fredrik M - Z3 2.8 |
|
|
hasso: Tack så mycket för hjälpen! Det är just sådana fackkunskaper som du bidrar med på forumet som hjälper oss okunniga (eller kanske mindre kunniga :-) att förstå. Det uppskattas! Precis som du säger var bilen "som ny" när jag hämtade ut den och jag brukar handtvätta den 2-3ggr/månad. Det var först efter några tvättar jag gjorde upptäckten. Fredrik M: Jag skall definitivt köra ned med bilen til Theanders och klaga. Mvh K |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Captur Intens II-19 |
Jag har en kollega som är en "naturbegåvnig" när det gäller lackering och bilbyggeri.och då lär man sig en del ibland:)Diskuterade just detta med honom förra veckan. MVH Hasso |
|
...sen är ju Theanders inte dom bästa på reklamationer.. (inte på så mycket annat heller för den delen...) Så kolla forumet ang BMW i Malmö /Lund... |
|
|
som alltid har du ett års garanti på jobb hoss bmw, bara att åkatillbaka med den, har själv råkat ut för detta, på min släpte klarlacken så jag har då inte haft några problem med att få det omgjort. Joakim Eriksson |
|
|
Troligtvis har de slipat och polerat en dammnoppa där. Efter att tag kan det bli en "sugning" men det är bara att polera bort. Billiga fälgar & däck. Mycket bra priser på kompletta hjulpaket! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.