|
|
|
|---|---|
|
Hej Jag har problem med mitt c-lås. Under vissa perioder fungerar det som det skall men ibland vägrar höger framdörr att låsa/låsa upp sig. Jag hade funderingar på att det kunde vara c-lås motorn till denna dörr som spökar men det konstiga är att problemet inträffar endast när man låser bilen ifrån förardörren. Om jag istället låser bilen ifrån höger framdörr så fungerar c-låset som det skall. Detta problem kommer upp lite då och då och är väldigt irriterande. Någon som haft motsvarande bekymmer eller som kan tänkas veta vad som ligger bakom problemet? Och vad det skulle kunna kosta att fixa i så fall? Mvh K | |
Crusty |
Kristopher: C-låset har nog orsakat många sömnlösa nätter för många E36 ägare! Jag hade något liknande problem med mitt fast kanske värre. Problemet kan bero på några olika saker, men kan du så ta dörrsidan och ta en titt, det kan vara fukt, glappkontakt, mm. Tyvärr e det väldigt vanligt tycker jag att c-låset spökar! |
|
Jag har också förstått att c-låset är en svag punkt. Ringde BMW, de trodde att det var c-lås motorn (vilket jag tvivlar på trots att jag är född asfaltsbarn och omfattar gruppen förstör-det-självare... :-) ). Kostad 2500 riksdaler...hmm nej tack. Skall kolla dörrsidorna, kontakter mm. Några fler tips? |
|
|
Kristopher: Ditt c-lås lär ju vara kass. Om du för hand låser på passgerarsidan så används ju inte c-lås motorn på den sidan, eller hur! Mao så är det väl så att din c-lås motor där är kass. Jag har bytt båda mina, det ÄR en svag punkt på E36:an. |
|
|
Carnal: You might have a point there :-) Tack! |
|
| No problemo Kristopher | |
|
Crusty>>>> Har du sålt pärlan!? för att sedan gå över till riskokare? :) hoppas det bara är tillfälligt. Går kokaren bra? ---------------------------- King of the road |
|
Crusty |
Wizzard: Jag tröttnade ärligt talat på fyran, den var liksom ett sömnpiller o köra. Nu har jag riskokaren tills jag hittar ny BMW, jag lockas av en Rolig E30. Passar nog mig mer. Fast igentligen skulle en 325 E36 Coupé vara mer rätt! =0) Har du lyckats sälja din+ Hörde nått om att den vara till salu. ///Crusty |
|
Crusty>>> japp den är till salu men Näedu, den finns kvar i mina ägor. Några som har ringt men inge mer.. Men jag lider inte att ha bilen kvar, för den är väldigt trevlig :) Lycka till med ditt letande efter en najs E30 ---------------------------- King of the road |
|
|
Kristopher: Kolla kablaget som går vid bakluckan. Det kan bli glapp där och orsaka det du skriver om. Kablarna kommer ut och löper fritt vid gångjärnen. Ofta något fel som har med bakluckan/låset att göra. Kostar det så smakar det. Det är ALLTID gratis ost i råttfällan... |
|
|
Jag har exakt samma problem som dig Kristpher. Höger fram funkar ca 1 ggr av 4. Jag har en E36 323iA Touring. Var letar man bäst efter glapp där? ... eller är det *alltid* c-låsmotorn det är fel på? T0TTE |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.