AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Trimning och väghållning
2.043

Chip / mjukvara till M3 e46

Hej

Har sökt och läst de trådar som finns angående chip / mjukvara till motorstyr här på forumet.
Tyckte inte jag fick ut så mycket av de.

Jag vill ha hjälp med att hitta ett bra program till min bil.
Har kontakter som kanske kan hjälpa mig, men de är så oerhört upptagna med att bygga rallycross motorer.

Vill att de ska vara ett program där de är mappat och kollat i motorbänk / rulle.

Tack på förhand, Emil
Jag tycker ess är en av dom seriösaste firmorna för bmw. och har mycket och god erfarenhet av dom.
Dom anger en effektökning på ca 5hk (förvisso för m3 e36) och det låter rimligt även för e46. Att dom visar en sådan låg siffra (dessutom på bänk) mot för andra som rakt av säger 10-20% effektökning tycker jag enbart visar på deras seriösitet och inget annat. Det går tyvärr inte att trolla med knäna så vill man ha effekt ökning på en m3 e46 som ger skillnad måste man ta till andra metoder.

Själv har jag m3 e46 med kompressor från ess, och dåmärker man skillnad. men att lägga pengar på ett chip till en sådan skulle jag likställa med att slänga pengarna rätt i sjön
Glömde bifoga länken
Länk
ca
23
cashflow
330i 2001
Vet inte om jag riktigt kan hålla med om att kasta pengarna i sjön... Jag lämnade in min 330 till Motornord i Sundsvall och DET gjorde en markant skillnad. Andra vana 330-piloter håller med om att den svarar mer direkt nu än innan och sticker bättre direkt efter växling. Så jag förstår inte riktigt när många skriver att det inte gör eller känns någon skillnad, för det känns väldigt tydligt i min... Det gör givetvis inga underverk såsom kompressor eller dylikt men det är helt klart värt pengarna. =) Och att det skulle bli sämre på en M3 tror jag inte.
Tack för svaren. Jag vet att de inte gör så stor skillnad när de gäller effekt.
Den stora skillnaden är väll karaktären och att man slipper hastighetsspärren.

Ser fram emot fler konstruktiva svar.

Tack på förhand.

Raka sexor är livet...
Jo att man kan göra om karraktären på bilen råder inget tvivel om, men snabbare blir den inte.
På m3:an finns det ju en sportknapp och när man trycker ner den känns ju bilen mycket vassare och snabbare. Men den har ju bara ändrat på gasresponsen och inte antal hk. Det tycker jag är ett lysande exempel på hur man lätt kan tro att något är mycket snabbare bara för att gasresponen har förändrats.

5hk till när man har ca 340hk gör nog ingenting som man kan märka av med bara baken tror jag i alla fall.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.