|
|
|
|---|---|
|
Vid farter över 70km/h tycker jag att det kan höras ett vinande ljud inne i bilen, som kommer ifrån dörrlisterna. Om jag skall försöka lokalisera ljudet känns de som att det kommer från där själva rutan tätar mot listen. Vad kan detta bero på? Torkade lister med sämre passform? Bilen är från -99. Är det isåf svårt/dyrt att byta? | |
|
Kolla hur listen ser ut runt om, om den är hel eller trasig på något ställe. Prova smörja in den med silikonstift eller dylikt. En helt ny list på bmw är rätt dyr. Ca 2500:- kostar den exkl montering. // Daniel |
|
|
Listen ser ut att vara i bra skick, och har inga skador någonstans. Eventuellt kan den se lite plattare ut på sina ställen, men svårt och säga utan att ha en annan bil att jämföra med. Då bilen endast rullat ca 6000mil och är snart 10år gammal, slog mig tanken att den kan stått mycket still, vilket kan ha lett till att listerna blivit tillplattade mer än annars? Fast det är klart, hur länge är en dörr öppen även om bilen används mer flitigt. Får prova med silikonstift! Tack för tipset! Freude am Fahren! |
|
DMZ |
Har läst åtskilliga inlägg om dessa "klena & otäta" dörrlister i gummi till E46. Som någon nämnde tidigare så kostar de ca 2,500 stycket. (otroligt dyrt) Men de finns även att köpa från e-bay.com för ca 1200 stycket. |
DMZ |
Hittade nästan nya för endast $5.00. Det står ej att säljaren levererar Worldwide. Men detta brukar ej vara något större problem efter ett vänligt mail;-) Se dock till att försändelen tulldeklareras som: Used spare parts, då slipper du samtliga Svenska införselavgifter. Länk |
DMZ |
Lite dyrare: Länk |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.