AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Övriga bilmärken
1.797

Är sådana här osäljbara?

Visa användare
561
Travel-In-Style
330iAT -02
M3 Coupé -01
540iAT xDr -23
Försöker hjälpa min svåger att kränga iväg hans Mercedes efter att ha fått honom att byta bilmärke... ;) Länk Har haft den till försäljning i en månad och har bara fått ett par dryga mail med bud på 45-50 kkr. Ingen har kommit och tittat på den. Jag menar, den här bilen borde väl ändå vara intressant? Välskött, svensksåld och förhållandevis låga mil. Någon här som har mer erfarenhet än jag att sälja Stuttgartbilar?
Visa användare
2.841
Robert Lundberg
BMW 420d -16
MB SLK 250 -13

Bil med enormt dåligt kvalitetsrykte, pressen har skrivit spaltmil om denna misslyckade e-modell. Dessutom ligger priset enligt min uppfattning väldigt långt från att ens vara intressant. Motsvarande bil finns att hitta hos handlare där man får en viss garanti. Och en 11 år gammal bensinslukare är nog inte förstavalet.
16.545
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
Gamla tyska prestigebilar är aldrig lättsålda numera, antingen ska folk ha en Aygo eller en V70 när de köper begagnat.

Jag är rädd att E-klassens grundmurade rostrykte gör sitt också, jag skulle själv vara ganska tveksam till just den generationen och då gillar jag gamla tyska kryssare.

Annonsen ser bra ut, dock skulle jag byta ut bilden på stjärnan mot ytterligare en exteriörbild samt ta bilderna på inredningen i bättre ljus. Även om nuvarande bilder ser lite "coola" ut så gör de inredningsbilderna otydliga.

Janne T
523i-97
M5-99
Alfa Romeo 156 2,0 TS-98

Tja, det var ju antagligen just den modellen som "sänkte" Mercedes NKI i botten pga alla rostproblem..
Nu har väl Mercedes kravlat sig ur "krisen", men ja...så är det nog :)

Oerhört skön vagn, dessutom med den motorn som säkert många skulle vilja ha i sin Mercedes E-klass..
Men jag tror som sagt mycket på övriga talare i detta ärende, hoppas jag har fel..

Såg visserligen oerhört fin ut, men tja...annonsen måste övertyga rejält om någon ska "nappa" och iaf komma för en titt och även ha slantarna i beredskap om den är "kalas" sedan..

Svårt med att sälja bilar idag som vi vet... gör ju inte saken bättre.

Mvh Janne.
Ah
613
Ahab
320d Xdrive 2011
Jag kan inte se att du behöver skriva att du säljer den för din svågers räkning.

En sån sak kan säkert få en del att tro att det är ngt skumt med förmedling och eller bilskojeri. Det är så sjukt mycket skojeri i bilsäljarbranschen så minsta lilla misstanke får en spekulant att dra vidare på blocket.
M.
1.858
M.A.
320d Touring -17
320d Touring M Sport -21
Den verkar ju vara i bra skick.Saknar en tydlig bild på förarstolen.
Sen är den vel lite dyr.
En möjlighet kan ju faktiskt vara att lägga ut den på mobile.de.Intresset för en sådan bil är nog större i Tyskland än här hemma.Den har ju faktiskt rätt så låga mil för sin ålder,och verkar vara i fint skick.
Visa användare
2.178
Herr Gaspedal
BMW 535D -07 M-Sport
Jodå, de bilarna är gångbara. Men inte till vilket pris som helst.
Ta bättre interiörbilder. De som är nu är coola men jag vet inte vilken färg inredningen har.

En annons utan telefonnr på en bil i den prisklassen är inte heller rätt...
Jag vill kunna ringa på en bil jag är intresserad av.

Varför är bilen 2m hög? Är det en 4-matic?
Hur är det med rostproblemen? Har denna bilen varit åtgärdad eller inte etc?

I övrigt en underbar vagn, farsan har en likadan.

There are lots of good sportcars on the road. I know I pass them all the time.
Visa användare
561
Travel-In-Style
330iAT -02
M3 Coupé -01
540iAT xDr -23
Stort tack för er input grabbar!

Bilmodellen som sådan är ju en på ritbordet skön kryssare, men som alla vet en vagn som man slarvade vaninnigt mycket med vi resten av utvecklingen. Just detta ex saknar standardrosten och lunkar på riktigt bra, som tur är. Svåger hit eller dit, jag vill bara vara ärlig men så här i efterhand kanske det verkar lite väl "arabigt" att skriva ut det. Jag kollar dock själv alltid reg-nr via vv.se, och i det här fallet stämmer inte ägarens namn med säljarens, vars telefonnummer man får så fort man skickat ett mail... Vis sedan tidigare blocketfäörsäljningar har jag i det här fallet valt att låta bli att skriva ut nummer för att slippa oseriösa spekulanter/lyckosökare.

Priset är högt, jag är inte den som avgör utropet, men bilen har en del fördelar jäntemot andra på marknaden. Jag antar emellertid att man förutsätter att blocketpriser är prutbara. Skall se om jag kan få bättre bilder i dagsljus, jag har dock begränsade kunskaper i kameralek och utrustning. Spännande åsikt om mobile.de, skall provas!
Visa användare
1.360
d.fagersten
Bruksbil
Volvo V70 T5 Summum -05

Sommarbilar
Ford Scorpio 2,9I GLX -94
Mercedes E55 AMG -06
Mercedes 500E -92

Jag hade också kunnat ge 50.000:- Men nästan 80.000:- känns mycket för en så gammal Mercedes. Man får ju en Bmw 740 med feacelift från 99 för samma peng en helt annan bil modernare komfortablare osv. Men visst Mercedesen är en fin bil så sälj den inte för 45 till en P-bagare ;)
Visa användare
561
Travel-In-Style
330iAT -02
M3 Coupé -01
540iAT xDr -23
Såld för 69kkr!
16.545
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
Grattis!

Tålamod lönar sig alltså. Skönt att se att det fortfarande går att få bra betalt för fina exemplar.

Travel-In-Style
330iAT -02
M3 Coupé -01
540iAT xDr -23
Tack!

Jo, det var likadant när jag sålde min fina 728i för ett år sedan, men trägen vinner. Eller, så länge man har en fin bil och rent mjöl i påsen så finns där en köpare.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.