AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
61.977

För alla med centrallåsproblem på E46an

Sida 7 av 7
Sådär, nu har jag gjort bytet av centrallåsmotor+kista på den sidan där jag ej fick låset att öppna via knappen på nyckeln samt invändigt i mittkonsolen. Allt gick jättebra förutom att det var ganska trångt och pillrigt.

MEN! Det sjuka nu är att den andra centrallåsmotorn ej vill öppna på andra sidan istället. Så problemet är kvar men har hoppat över till förardörren! :S

Blir bara mer och mer förvirrad och irriterad.
Många har ju bytt relän i sina GM5 moduler och lyckats få igång det.. Så jag vet inte om jag ska ge mig på det nu eller om jag ska köpa en ny centrallåsmotor till andra sidan :S

Vad tror ni?

Är jätte tacksam för alla tips jag kan få!

MVH Alex

To
1.485
Tomas_e36
320Ci -04 E46
Vilka av dom byter man ut, för det sitter 4st som ser exakt likadant ut?
Se filmen:

Länk

Ca 4min in i filmen framgår det vilka relän det handlar om.

mvh/ Anders
Mx
1
MxOhre
BMW 320i Touring -01
Är länken från 2009 fortfarande korrekt? Länk på bilden heter den "A303" men nu mera "A403"?

Finns det någon kunnig lödare i Halmstad?
Hjälp nu denna nyblivne BMW ägare :)
Visa användare
2
Ghaith
330i touring -02
Jag har med köpt nya relä. Försökte byta dem sj men det va inte så lätt.. undrar med om det finns nån som kan fixa runt Halmstad?
Visa användare
2
Ghaith
330i touring -02
Har hittat nån som sysslar med kretskort & lödning i Harplinge nära Halmstad :D ska dit idag o få dem utbytta ;) hoppas det fungerar!
Hej
har liknande problem med min 330ci '04.
Komfort funktionen är lite galet, funkar lite hur som helst. Ibland sänker alla fönster ibland inte. 2 ggr har jag hittat bilen helt upplåst.
Till sist, vill inte längre rutor i förardörren gå ner 1 cm vid öppning och därmed går det inte att stänga dörren.

Ska läsa på lite ang modulen och reläerna, tack för denna tråd
An
436
AnderZ007
530iA-08 N53.272 hk.
CLA220 -20
Vi har haft ungefär samma problem på en 330 -02.
Bytte bilens batteri och problem solved.
Hej på er som blir tokiga på alla el problem.
Jag har samma bekymmer med centrallåset. Köpte en begagnade GM5 men den hade same problem (t.o.m. värre).
Ska beställa reläer.

De gamla länkarna till electrokit.com funkar inte. Alltså Relä V23084-C2001-A303 TWIN 12V finns inte längre på deras hemsida. Istället finns A403 som ska vara samma förutom "Same as V23084-C2001-A303, only AgSn contacts.)"
Länk

Tror ni det kommer funka eller ska man beställa från eBay istället A303?

Hej igen,
mitt elände fortsätter.
Skriver ner vad jag har listat ut och gjort hittills:

Bilen är 330ci 2004.

Mina problem:
- bilen låser sig upp själv och alla fönster går ner, inre belysningen tänds. Detta började för 1 år sedan sporadiskt men nu är det mer eller mindre hela tiden, ibland bara 2 minuter efter man har låst upp
- ibland reagerar bilen när man trycker på knappen på fjärkontrollen - oftast när den är upplåst, vill inte låsa
- ett annat problem har varit att min batteri har varit död. Förmodligen kopplat till ovanstående bekymmer men inte bekräftad
- när man öppnar förardörren och vrider nyckel till pos 1 så låter inte varningen för "du har nyckleln kvar i bilen".
- batteriet ter sig konstigt - fulladdat och bilen vill inte starta, allt slocknar. Köpte ny batteri, vi får se hur det blir

Vad jag har gjort:
- loddade två nya reläer på GM5 modulen som är för dörrarnas centrallås. Sedan var jag hos Peter på Gbg Bilservice för omprogrammering.
- tyvärr löste inte detta mina problem, Peter menar att det är förmodligen låskistan på förarsidan som spökar det hela.

Vad jag också undrar är att jag kanske har tjuvströmmar i bilen som orsakar alla dessa elektriska problem.

Hoppas någon kan ge sin syn på detta.

sy
208
sysav
540iA Touring-98
hej
Har köpt en e46 320 2002. har problem med centrallåset .Vågar inte låsa bilen då centrallåset inte låser upp samt att det inte går att öppna med nyckel inget motstånd när man vrider till vänster för att öppna . Tänker byta reläer under handsfacket.
Var köper man reläerna ? Vad heter dom ? Pris ?

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.