|
Sida 6 av 7
|
|
|---|---|
|
Sådärja, Också bytt relänarna där! nyss monterat, så får se efter lite användning hur de funkar! funkar klockers än så länge iaf! Min lödnisse hade också stora problem med att få bort gamla lödpunkterna, speciellt på "jorden" men löste sig tillslut! Han rekomendera även att spruta på ett "skyddslack" på kretskortet? är det nån annan som har gjort det? vilket har ni använt isf? |
|
|
provkört nya relänerna, uppståt lite problem. även provat byta/löda om dom 2 relärna.. Problemet är att bilen låser Alltid Upp låsen (gjorde den inte före bytet), när man ska låsa Låser den Alltid förar dörren, MEN dom andra dörrarna, låser den ibland. oftast ser man att den "drar" i pinnarna, men dom går inte hela vägen ner. Spelar ingen roll ifall man låser via fjärr/lås/knapp på mitt konsol |
|
| Hmm en fråga jag har problem med att kofert luckan ej fungera att låsa upp med fjärren hör ingen stans att något relä klickar när jag trycker på fjären någon som vet var det relät sitter till en e46 330cab 02 | |
spikeyz86 |
Bytte relän igår. Har fubgerat ca 20 ggr i rad nu iaf :) |
| spikeyz86 vad hade du för problem med din ? vad för relän bytte du ? | |
|
Hejsan! Har samma problem på min 320i -98 e46. Min fråga är: vart sitter det där relät nånstans? Har letat men hittar det ej... Mvh Oskar |
|
|
Hej, min far har problem med att öppna bilen (e46 touring, årsmodell 2005) med fjärren. Upplåsning via nyckeln fungerar. Vad jag kommit fram till är att det är mottagaren/antennförstärkaren som felar. Fann denna (nr 6) på realoem: Länk Vet inte om denna enbart är för radion... Är det ngn som vet vart mottagaren för larm/upplåsning sitter på en e46 touring? Mvh Håkan |
|
|
Hallå! Har också problem med mitt centrallås, men inte de som tidigare nämnts utan mitt låser sig själv. Kan vara under tiden jag kör samt när den står på tomgång! Någon varit med om något liknande? Bilen är en E46 328i -99 MVH Niklas |
|
|
Gör ett nytt försök... Är det ngn som vet vart mottagaren för larm/upplåsning sitter på en e46 touring? Min far har problem med att öppna bilen (e46 touring, årsmodell 2005) med fjärren. Upplåsning via nyckeln fungerar. Vad jag kommit fram till är att det är mottagaren/antennförstärkaren som felar. Fann denna (nr 6) på realoem: [LÄNK] Mvh Håkan |
|
| Finns det någon i Stockholmsområdet som kan löda om nya relän (helst gjor det förut) och kan fixa det mot en slant? | |
|
@ Håkan Hsson. Mottagaren till fjärrlåset sitter under spoilern i bakluckan, öppna glasluckan o ta bort plasten så sitter det 4 skruv till själva spoilern. |
|
| Jag har köpt en 330 -01 (tillverkad -00) med exakt samma symptom som första inlägget i denna tråden. Är det ngn som provat att byta reläna i en -01 med de "nya nycklarna"? Borde ju vara samma problem men tanken slog mig att de flesta som skrivit i denna tråden har haft gamla nycklar med diod i. | |
| Jag bytte reläna på min 2001. Det har fungerat 1 år nu. | |
| Bra skit, jag har beställt två relän så nu har jag något att roa mig med framåt Tis-Onsdag innan bes på Fredag. | |
|
Jag har inte fått mina relän än men klart fan att skiten började funka igår efter att ha vart helt död i 3V. Nåja man får väl byta ändå. |
|
|
Skönt att det verkar fungera för er som bytt reläer! Jag har en 320 Ci från 02, där helt plötsligt passagerar sidan inte vill öppna via centrallåset. Kan det vara något relä-fel i min styrbox mån tro? Jag hör iaf ett klickande ljud som kommer ifrån styrboxen när jag försöker låsa.. Förar dörren är det inget problem med alls. Mvh Alexander |
|
| Jag bytte relän på min. Men det funkade fortfarande inte. För det låste inte upp på förarsidan. Fick byta låskista, | |
|
Okej vad jobbigt :( Verkar ha samma problem som du hade.. tog just bort min panel på insida dörr och kan nog konstatera att reläerna funkar som dom ska, för låskistan jobbar ju när jag låser samt försöker låsa upp, men mekaniskt sett låser den inte upp dörren. Var det så för dig också? Var det krångligt att byta kistan? Mvh |
|
| Min började iaf funka hur fint som helst efter byte av relän. | |
| @ alexofsweden - Det va en del pill. Fick hjälp av polare. Men när vi satt ihop allt så sprängdes rutan i ansiktet på oss. Blev spänningar i rutan så ta det försiktigt. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.