AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
61.976

För alla med centrallåsproblem på E46an

Sida 5 av 7
Ännu en nöjd reläbytare här. Var inne på electrokit och köpte i onsdags.
Nu funkar centrallåset perfekt igen!
Kan även tillägga att en tennsug är perfekt så att man får bort det mesta av det gamla tennet i kortet. Hade varit jobbigt att få hålen rena till de nya reläen utan den, även om det säkert går.
Visa användare
660
Bholmberg
BMW 330i Touring -00
Hej!

Om man har detta problem att bilen inte låser upp centrallåset varken med nyckeln lr fjärren men går alltid att låsa, men om man sitter i bilen och försöker låsa upp hör man ett klickande ljud från handsfacket..
Är relärena slut eller är det dålig kontakt?
m3
260
m3rso
Billös
Är det GM5 modulen som styr fönster ruterna på coupen med? För ibland så går inte rutan ner på passagerare sidan och tar i chrome listen.
Da
21
Dac
325CI -01
Tja!

Monterade just ner handsfacket och tog en titt på de 5 relä som finns, ett va orange(rött) i mitten resten gröna. pillade lite på de och tryckte dit de ordenkligt. Kändes som att de inte va riktigt på plats. Montera tillbaka handsfacket. Testade låset på förarsidan och det funkar perfekt, preblemet att det bara låser upp ibland på nyckeln är borta.... låter helt galet med sånt fel på bmw. dessutom verkar de va många som är drabbade. återstår o se hur länge d håller.......
m3
260
m3rso
Billös
Vilka relän är det man ska byta. Alla mina är helt svarta och siemens fabrikat
Här finns info: Länk

mvh/ Anders
m3
260
m3rso
Billös
Tack Andreas, om jag fattar det rätt så är dom 2 andra reläna till vänster om dom som är för fönster ruterna, för upplåsningen av bilen med nyckel. För jag har problem med både fönster ruterna och upplåsningen
m3
260
m3rso
Billös
Jag bytte reläna på min e46:a igår och nu funkar c-låset som det ska. Låser upp på min dörr varje gång nu. Jag bytte dom 2 små reläna närmast mitten.
mi
302
mikehunt
330 e46,318 e46
Hej,undrar om man lyckas få tag på en grundmodul med samma nr på,kan den passa då utan att koda om?
Mvh
Sh
152
Sh4me
F11 520d X-Drive - 14
Ja det kan man säkert, men jag skulle inte chansa på det. Har du problem med c-låset eller? Såfall skulle jag utan tvekan byta reläna, och lägga det x-antal tusenlapparna på något mer givande. Att byta relän kostar inte ens 100:- och kanske 2 timmars jobb om man vet var man ska leta.
Även om du köper en beggad box, så kommer den med största sannorlikhet få samma fel om ett tag. Då sitter du i samma sits igen, men ett par tusen fattigare.
mi
302
mikehunt
330 e46,318 e46
Har redan försökt byta reläna men då heldog centrallåset,så ngt måste skadats vid ingreppet.Flera tusen kostar ju inte en beg fr en skrot,visst kommer ju samma problem tillbaka men nu funkar ju liksom inget ändå...
Bo
1
BooZ987
E90 325 2005
Jag har exakt samma problem med min E90, någon som vet om det är samma typ av relä som man kan beställa på electrokit. Passar den även till E90

Länk

BooZ987, det är nog inte exakt samma problem. Kolla först säkringarna för centrallåset. Är de hela så brukar det vara låskistan vid förardörren som gett upp. Den kostar ca 400 spänn och är relativt enkel att byta.
m3
260
m3rso
Billös
Jag testade att byta relä till min 323 ci e46 men det löste inte problemet. Men dock så hjälpte det att byta lås kista. Nu funkar låset som det ska. Skönt att kunna låsa upp bilen igen :)
Att e46 hade problem med låskistan visste jag inte, trodde det var typiskt för e90.
Men men, man lär så...
kl
160
klipen
325 e30 -88/328 turbo
318 e46 -98
efter att ha skummat igenom tråden så ska även jag testa att fixa detta, då jag snart kommer dra ett spätt igenom rutan om inte detta problem fixas.
så har beställt 2 relän så får vi se om man lämnar iväg det eller prövar själv.
men räcker det med enbart en lödkolv o en rulle lödten?

mvh kim
m3
260
m3rso
Billös
Se till att lödkolven är duktigt varm. Det är gamla lödningar som behöver värmas upp. För mg funkade det inte att byta relän, utan fick byta låskista.
kl
160
klipen
325 e30 -88/328 turbo
318 e46 -98
okej, får hoppas att det är reläna på min då.
men hade du exakt det felet som beskrivs?

mvh
Visa användare
660
Bholmberg
BMW 330i Touring -00
För mig var det skitsvårt att löda bort dom gamla reläna eftersom lacket på kretskortet hade kommit in under reläna.
Tog 3 timmar för en datakille som löder hela dagarna att få bort det pga detta...
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.