|
Sida 4 av 7
|
|
|---|---|
|
Uppar lite och undrar fortfarande om reläbyte löser mitt låsproblem ? |
|
|
Jag bytte mina relän i höstas, och inte ens nu, när det är 20+ grader ute, dummar sig låset! Det funkar hur bra som hellst! Enkel och billig reparation! |
|
|
Det låter fint ! Har 3 relän på väg från Electrokit (1 i reserv) Sen får man se hur bytet går, det är ju bra beskrivet här och i länkar så det borde fixa sig. /S |
|
|
Fick mina relän från Electrokit idag. Har ju inte rivit ut GM5 ännu och undrar...nån skrev att der var (eller var det i länken) Tyco relän, men dom som kom är nåt från Portugal ? Nån som bytt nyligen och vet om det är rätt grejor ?? |
|
|
Det är detta relä du ska ha: Länk Kommer dock inte ihåg om mina var Tyco eller inte. |
|
|
Tja ! Det var ju det jag beställde, men fick nåt från Portugal..... Så det var ju frågan....same shit ?? |
|
| Står det samma nummer på så är det samma sak! Du kan ju även kolla om det passar med benen. Vad fick du för märke? | |
|
Tjenna fick hem mina relä idag.kommer inte håg vad dom hette men dom va tillverkade i portugal. jag fick bytt dom idag med och det funkar sjukt bra =).. Tack För tipset =).. MVH Thomas |
|
|
Skönt att höra! =) AP FTW! |
|
| Har jag fattat det rätt att, om det går att låsa upp inne i bilen på knappen så är det INTE fel på GM5? | |
| kan du låsa upp / låsa centrallåset med nyckel i dörren och knappen inne i bilen så är det nog inte gm5. Då är det antagligen antennförstärkaren som strejkar.. | |
| Precis som SHedman säger, det är troligtvis inte GM5. Det kan även vara din nyckel. Kolla om lampan lyser på nyckeln. Gör den det, då funkar den. Då skulle jag kolla antennförstärkaren som jag har för mig sitter vänster C-stolpe.. | |
|
Ja självklart, kolla batterierna i nyckeln först och främst :) Och som Sh4me säger, vänster C-stolpe stämmer bra, så länge du inte har touring, då ska den sitta i bakluckan har jag för mig |
|
| Har idag gjort en felkodsavläsning som sa att centrallåskontakt förardörr inte fungerar. Får börja där och se om det löser sig. | |
|
Kanontråd ! köpte en 318 -99a som hade det här problemet, bytte till relä ifrån elektrokit och alla problem var ur värden ! snabbt, enkelt, och framför allt billigt ! // Dagge |
|
| Skönt att höra att våra små idéer kan vara till hjälp! =) | |
| Jag kan tillägga att mitt centrallås fortfarande fungerar felfritt efter drygt ett år med utbytt relä. "Skönt"!!!! | |
|
Jag har som många andra problem med c-låset. I tre års tid har bilen låst sig själv, men nu har den slutat fungera helt. Efter att jag letat runt på forumet och läst tråden så är två styck reläer på väg hem ifrån elektrokit, som ska lödas fast i grundmodulen. Men nu till problemet som jag inte förstår: C-låset fungerar ibland, när låset fungerar så fungerar även elhissarna. Igår när c-låset inte fungerade så gick inte heller elhissarna. Plockade då bort förarhissmotorn. Vad jag märkte då var att när jag trycker på lås- eller lås upp knappen på nyckeln så går elhissmotorn igång. Så min fråga är om detta hänger ihop med grundmoduls strulet? Har inget larm inst. som kan påverka. Hoppas någon kan komma med hjälp.... |
|
|
Ja det kan definitivt ha med saken att göra. Om jag inte mins helt fel så sitter reläna för fönsterhissen i GM5-modulen med. Precis brecid. Eftersom att BMW har en funktion som gör att när du håller inne lås/låsupp-knappen så öpnas/stängs alla fönsterhissar så tror jag definitivt att det kan ha med saken att göra. Det är bara byta reläna och hoppas på det bästa. Länk Som du ser på denna länken så sitter dom reläna ihop i GM3-modulen, och jag är 99% säker på att dom sitter ihop i 5:an med... |
|
|
stämmer bra, de 2 små fyrkantiga reläerna närmast mitten är till låsen, de 2 större till framrutorna och i mitt fall (coupe) de 2 sista små fyrkantiga till elrutorna bak. jag visste att mina bakrutor fungerade bra och bytte därför plats på de reläna med låsreläna för att utesluta fel. tyvärr var det min låskista som var felet men den gick att laga den med! :-) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.