AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.252

Inget laddtryck! Orkar inte upp i varv heller! (525 tds -94)

Pe
12
Peezzon7
525 tds touring -94
Så här är det, jag har precis bytt alla glödstiften men det var ju så satans trångt att komma åt så jag skruvade bort "metallburken" ovanför. Vet inte vad den kallas eller vad egentligen den har för uppgift då jag inte är nån som vet mycket om eller skruvar i bilar för skoj skull=) " Men jag har som förstått att det har nåt med luften att göra=)

Innan fungerade allt och bilen gick som ett skott, nu efteråt laddar den inte nåt! inget fel på packningarna heller (det sitter ju 6st packningar på "burken", ett till vardera rör)

Vore bra om någon förklarar för mig vad "burken" är för nåt och även berätta vad jag ska leta för fel. =)

Frågar man inget får man inget veta=)

Mvh
mo
184
moparmöken
525 TDSA -97
Burken är plenumkammare med insugningsrör, alltså det som många kallar insug...
Troligen har du när du monterade tillbaks detta missat en liten slang som går till en mapsensor på fjäderbenstornet på förarsidan.
Slangen är ca 3,5mm invändigt, och på min med insugningsrör av plast ska den sitta på undersidan av insuget.

PS, lite längre ner på sidan har jag ställt samma fråga men gällande min lite nyare tds och tyvärr inga svar... mitt fel försvann dock av sig själv...
Men har du mekat är det nog stor risk att du glömt denna slang jag nämner ovan.

Hälsningar, Patrik
Pe
12
Peezzon7
525 tds touring -94
ok, jo ja vet vilken slang du menar men den hade jag aldrig lös men däremot såg den lite skadad ut, vävningen runt om slangen var trasigt på ett ställe men det såg ut som om själva gummit var helt men jag kanske såg fel då. men däremot tog jag lör kontakten som åxå sitter på undersidan men den satte jag tillbaka men kan de va dålig kontakt där eller? vad är det för kontakt?

Men hursomhelst så ska ja byta den där slangen...

Tack för svar=)
Pe
12
Peezzon7
525 tds touring -94
Glömde åxå fråga, vad är klumpen som sitter med fyra bultar på gaveln till insuget? den hade jag lös men satt tillbaka det i sin ordning, men det var oljigt å mycke klet där inne, är det normalt eller måste man rengöra den ibland?

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.