|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
Marin: Du byter bil oftare än vad jag byter olja:))) Mvh Asken |
|
| Precis....på så sätt slipper man byta olja:-) | |
|
Om dom mot förmodan skulle göra så skulle jag med nöje se fram emot den rättstvisten :) |
|
|
Marin: helt rätt, enklast så så slipper man skita ner sig, aldrig tänkt på det:) acey: Jag skulle vilja se rubrikerna det skulle skapa i Exp:) |
|
| rolig tråd... *s* | |
| foxracing: Ja och jag har en 325i till salu också :) | |
|
acey: Kan du maila om lite uppgifter och sådär? |
|
| SÅ LÄNGE BILMODEL ELLER NUMER INTE STÄMMER MED VARANDRA FÅR DOM INTE SKRIVA UT PARKBÖTER HADDE EN MAZDA EN GÅNG I TIDENS BEGYNELSE ÄNDRADE TILL TOYOTA BAK PÅ BAGARSLUCKAN SÅ DOM SKREV ATT DET VAR EN TOYOTA ISTÄLLET FÖR MAZDA SLAPP ALLA PARKBÖTER OCK DET VAR INTE SÅ FÅ | |
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Asken: Trodde du skulle byta bil då "ASK(R)OPPEN" blev FULL 17 MAj vid Norgeresan.:)))) MVH Hasso |
|
hasso: att ta in den i Norge skulle kosta ca 300000NOK så jag avstod, jag krökade för hälften av dom pengarna och tjänade en del:))) Asken |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
JoJo och 18 maj blev en oförglömmelig dag suddad ur almenackan MVH Hasso |
|
ett tipps är att kolla upp vem som äger p-platsen och om de som sätter ut p-boten har rätt att göra det på den p-platsen. Tex där bodde förraåret stod det scandpark på skyllten i till p-platsen och det var nordiskparkering som satte p-boten, scandpark och nordiskparkering är ett och samma bolag, men de har bara inte bytt ut skylltarna villken i sin tur gör det olagligt att sätta p-bot på den p-platsen. Fick X antala p-böter där totalsumman låg på ca:6000kr, lät dessa gå till kronofogden där du kan yttra dig om du tycker att det är fel, villket jag gjorde och efter ca 4 veckor kom det ett papper att de hade skrivit av dem och jag slapp betala dem och inga betalningsanmärkningar, frågade då en kille son studerar till avdokat varför de gjorde på detta sätt och han trodde att de inte ville driva det vidare pga att de skulle få betala tillbaka en massa pengar till de som stååd på sådana p-platser och fått böter, numera har de bytt ut endel av skylltarna. Joakim Eriksson |
|
|
Fungerar inte de gamla tricken att så fort man ser att man fått en p-bot drar man och tankar ca 5 liter i bilen. Sen skickar man in kvittot på bensinen samt en redogörelse att man ej hade parkerat utan fått bensinstopp och var och fixade bensin. Eller att man drar och köper någon reservdel, kopierar kvittot, lämnar tillbaka reservdelen och sedan skickar in att man ej hade parkerat bilen utan att den hade gått sönder och ej gick att flytta. |
|
|
Faan Tagge, du måste ha kört för mycket knäböj ;) //Marin |
|
|
Marin. Hmm, var det du som hade "Det finns inga tunga vikter, bara dåliga grejer" eller? Annars förstår jag ingenting. |
|
gagge |
neka |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.