|
|
|
|---|---|
|
Tjena! Vad kan det bero på att när jag startat bilen ibland är det som om bilen vart strömlös en stund. Trippen och klockan är nollställda. Men batteriet låter überpiggt när jag startar. Mvh Robban oo=00=oo | |
|
Vilken av bilarna gäller det? Om det är 535:an så låter som si-batterierna (eller kondensatorerna) Fins mycket skrivet om det isåfall. Lars |
|
|
Sorry missade de.....nej det är 528:an. Mvh Robban oo=00=oo |
|
|
Någon som har nån teori....batteriet som börjar bli dåligt eller? Ganska irriterande faktiskt när det står 0000 på trippen nästan varje gång man startar. Mvh Robban oo=00=oo |
|
| Har samma problem på min E46:a. Även jag intresserad av varför detta händer. | |
| Har precis samma sak på min E61 525 -07. Vid start eller när inte motorn är igång kan även batterilampan lysa väldigt korta perioder, men det registreras inget felmeddelande i check-control. Någon som hittat någon lösning? | |
| jag har samma problem när det är kallt jag frågade bmw de sa att dåligt laddat batari. | |
|
Jag har ett motsvarande problem på min e61 530d. I måndags, när bilen stått still över helgen, så visades serviceindikatorn och jag blev ombedd att sätta i navi-DVD:n. Klocka och trippmätare var nollade så jag återställde klockan. Det var ingen tvekan i batteriet så bilen startade direkt. Men plötsligt så drogs insynsskyddet undan och bakre rutan öppnade sig. Jag gick ut och stängde, la i backen och då öppnades det igen. Jag stängde det och det stannade nu kvar. Men, varenda gång jag startar bilen så öppnar sig fönstret 1-3 ggr. Det verkar som om det är knutet till sätet för ofta när jag stängt fönstret och sätter mig i bilen så öppnas det igen. Irriterande! Har någon något tips? |
|
|
Kanske kan härleda mitt problem till dåligt batteri. Har nu senaste dagarna fått starta bilen med kablar 2 gånger. Blir nog att införskaffa ett nytt batteri. ///Robban |
|
| Såg idag att jag hade 65Ah batteri som satt i....kändes lite litet de! Köper ett 100Ah och sätter i så får det andra nytt hem i 535:an :) | |
|
Har nu satt i ett 100Ah batteri....men likförbannat när jag kommer ut till bilen idag så är tripp och klocka nollställda, Whyyyyy? ///Robban |
|
|
Uppar tråden lite då samma problem fortfarande irriterar mig. Hoppas på nåt bra tips. Funderar på om de kanske kan vara glapp i huvudsäkringen eller nåt. Mvh Robban oo=00=oo |
|
|
även Klockan styrs från instrumenthuset så man kan ju gissa att felet är i instrumenthuset. Lars |
|
| OK......plocka ut huset och kolla om man ser nå tok kanske. | |
|
Har samma fel på min skitbil. Händer även att batteriet är dött efter att den stått ute en natt. Detta trots att batteriet är dött. Någonting tjuvdrar mycket ström :( Men idag var det ändå rekord, körde bilen igårkväll vid 23 tiden och lät den stå till ca 13 idag. Hade en c-tecladdare inkopplad som ger upp till 3,6A. Trots detta var batteriet stendött. Vad i helsike kan dra så mycket ström? |
|
|
Har fortsatt att uppleva det här problemet under kallare delarna av 2009. Jag börjar misstänka att användande av motorvärmare spelar in i mitt fall för i somras var det inga problem. Så fort det blev lite kallare och jag började använda motorvärmaren uppstod problemen igen. Vad jag kunde läsa mellan raderna i min diskussion med BMW har det varit vanligt med vissa problem med några brytare i bagageutrymmet där lampor stått och dragit, men jag har inte sett något där i min bil. Å andra sidan, när det finns såna idiotiska saker som att CD-spelaren går igång (utan ljud) så fort man låser upp bilen (vilket iofs kanske inte är någon jätteströmslukare, men principen) kan man ju fundera på vad annat som står och drar... |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.