|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
| Länk | |
|
Ett bevis på att det fungerar. Länk |
|
|
Tack för infot. Har precis blivit färdig med skivorna ska ut och testa senare. Hoppas att det fungerar vara. |
|
| Fick det inte att fungera idag. Ska se vad jag missat och testa imorgon. | |
|
Hej! Intressant. Berätta gärna om ni har fått det och fungera. /Owjan |
|
| Fungerar perfekt. Blev lite förvirrad bara pga. mjukvaran inte ändrades i min navigator från 00 till 01. Mycket smidigare att uppdatera om det kommer ny uppdatering på POI. | |
|
MGS Hur fick du till det med editeringen i Navspeak. Har du någon bra instruktion hur man editerar. Jag har packat upp gb_f.csf filen och öppnar den i Navspeak men hur gör jag sen? Har prövat en bra stund nu, men ger upp. Behöver lite tips. |
|
|
Pulare det är enkelt. enl beskrivning: Edit voice phrases #8 #9 using NavSpeak utility, for example: 322,323,88,250,191 (high beep, low beep, a pause, attention, ahead) Mao ändra fras 8 och 9 med nummer kombinationen enl ovan. spara om filen och "drag and drop" (Inte copy&paste!!!) tillbaka in i V_2/Voices/0506 (gb_f.csf for english) Hur enkelt som helst, kör med svensk vägledning själv :-) både menyer och tal.... //tobmag |
|
|
Ooops vart lite fel där > drag and drop tillbaka till din .img fil, inte till V_2/Voices/0506 //Tobmag |
|
| Ja så långt hänger jag med. Men när man har markerat tex nr 8 och dubbelklickar på 88 i raden under så kan man högerklicka och ta bort siffrorna och när man sen har knappat in nummerserien så här 322 323 88 250 191 hur gör man efter det för att få det sparat under fras 8. | |
| Sorry kom på hur man skulle göra nu. | |
|
pulare Tittade på film och såg inte att du behövde hjälp. Snabba som alla på forumet är med att svara när man behöver hjälp så visade sig att du hade löst det. |
|
| Går det att använda en kart dvd som inte har fartkamror innlagda eller måste man göra denna modifiering först? | |
|
Om du nu inte ska ha fartkameror på din navi DVD, varför ska du då göra alla andra modifieringar på OS skivan med röst, patch osv. Men som svar på din fråga ja du ska kunna använda din navigator precis som innan en uppdatering, om du inte gör några konstiga fel . |
|
| Jag menar att med Poison så lägger du till fartkameror under POI militär baser. Innebär detta att man gör som innan sök efter POI militärbaser som innehåller kamera positionerna. När man la inn dom manuellt förr så skapade man en egen POI som hette speedcameras det var det som jag undrade om man behöver göra först innan man använder sig av Poison programmet. | |
| OK nu fattar jag. Nej du behöver inte välja något dom är alltid "aktiverade". | |
| MGS du har powerpost | |
| Någon som vet om det går till E70 mvh Stefan. | |
| Är det en MK4 DVD navigator utan I drive så fungerar det. | |
| Den här modifieringen är helt suverän!! Rekommenderas varmt!!! Läs igenom instruktionerna noga i länken (i första inlägget här ovan) så ska det inte vara några som helst problem. | |
|
Denna moddning går alltså inte på Navi Pro med IDrive, eller? /Fredrik |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.