|
|
|
|---|---|
| Tjena. Ny här. Har ingen BMW men ska köpa en. Var å provade en 518 1990 nyss. Såg väldigt fin ut faktiskt. Men det fanns tre saker som störde mig mycket. Den tickade mycket i motorn, varken bränsleåtgångsmätaren eller varvräknaren funkade. Annars en väldigt fin bil. Är detta allvarliga brister å framför alllt, vad kan man göra för att få de till å funka å sluta ticka. MVH Johan | |
|
Bäste unge herre såsom nyttjar mången bokstäver: Det äro förståeligt att BMWs varumärke attraherar. Till vad skola automobilen nyttjas och hur ofta? Mvh Asken |
|
|
Hej, roligt att du fastnat för en BMW, men.... Vill rekomendera dig att INTE köpa en 518 från -90 tom -93. De ha problem med kamaxeln och lyftarna samt att kamremmen MÅSTE bytas var 4000 mil/4år. Detta beror på att motorn till viss del är "felkonstruerad" Köp hellre en bil från -94, eller nyare. Dessa har kamkedja istället och denna behöver inte bytas. Du får då dessutom en säkrare bil (ABS och airbag) med första faceliften. Lycka till! |
|
|
Min första BMW var en 518-90. Jag hade också ett tickande ljud, och det visade sig vara ventillyftarna som behövde bytas. Det skedde vid 27000 mil, även mätarna som du nämner slutade att funka, vanligt fel. När jag sålde bilen för några år sen hade den gått 42000 mil. BMW CS #5206 |
|
| Ja jag är omvänd. För ett par år sedan skulle jag aldrig tänkt tanken på å skaffa en bmw. Men efter att ha åkt å kört en del varianter har jag tänkt om. Vilken kvalitet! En nästan 20 år gammal bil som fortfarande känns relativt fräsch å "modern"! Imponerande. Har nog bestämt mig för att det blir en 520 -91 å framåt. Tack för svar å synpunkter! | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.