|
|
|
|---|---|
|
Var inte detta rätt bra pris? Länk Inte kollat på dessa tidigare, men som nybliven singel kanske man ska skippa kombisar ett tag...vill ju ha en alpina S6 förstås, men de är mycket dyrare än M6:an tydligen. /Christian Länk | |
|
Bra utgångspris. Verkar vara import. Är själv inne på en M6, men då som coupé. //Stefan |
|
|
Ägare: ROGER BORG BIL AKTIEBOLAG Adress: VÄLLINGBYVÄGEN 183-187 Postnr: 162 60 Förvärvsdatum: 2008-05-30 Ort: VÄLLINGBY Fordonsstatus: Avställd (2008-09-19) Tillfällig registrering: Nej Privatimport: Nej <----- Antal ägare: 2 Yrkesmässig trafik: Nej Fordonet tillverkat: 2006-11 Producentansvarig: 556313-5002 I trafik första gången i Sverige: 2006-11-30 I trafik första gången i utlandet: ______________________________ //Lövet |
|
|
BHra pris och en riktigt ovanlig bil. DU ska dock inte räkna md att den går lika bra som M6 COupe, vilket den itne gör. |
|
|
Personligen gillar jag inte Cab-konceptet överhuvud taget. Men ett bra pris för en ovanlig bil. Det är bara att lägga ett bud och slå till så har du en trevlig bil. //Stefan |
|
BM 683 BMW 502 -57
BMW 2800 CS -70 BMW 635 CSI -79 BMW 850 ia -92 BMW M3 (325)-93 BMW 530 Touring -94 BMW 745 -02 Alpina B12 5.0 #243 |
Det känns så dumt att man tar en av BMW:s bästa motorer och stoppar i den i en bil som man inte kan använda den i. Jag har inte förstått konceptet med cab och supermotor. För mig är en Cabe någonting man glider i majestätiskt lugn över landsvägar och i genom byar, njuter av vindraget och suget i ett lugnt harmoniskt tillstånd. Detta tillstånd kan aldrig infinna sig i en M6:a med 507 hk och en varvillig racingmotor. Vill man däremot impa på polarna vid golfbanan, eller visa upp sig på Stureplan så är det rätt bil och rätt pris också. |
|
Nja, konceptet är ju inte riktigt mitt heller, jag gillar supermotor i kombis, dvs. sleepers, svensonbilar som går utav bara den... Men det fattas en cab i mitt garage?!?!? Tänkte egentligen en merca W124 cab, men vad fan...är det finnans kris så är det! Varför går inte M6 caben lika bra som en coupé? Motorn är väl den samma? Eller syftar ni på chassie och väghållning? Den biten förstår jag, men jag tänkte väl ändå inte ta den på banan. Det är bara att jag kan inte ha en bil som alla andra har, så då är väl M6 ok, lite dussin varning dock, Alpinan vore bättre, men de ligger gärna 200' upp från M6:an tyvärr. Import eller svensksåld är väl skit samma igentligen, beror på priset. Här i österrike är ju min svenska bil import också. även om det är en tysk alpina? Finns också bara inhämskt österrikisk odlad potatis i chipsen, men jag vill ju ha svensk potatis?! Alternativt sneglar jag lite på B3 biturbo, kombi, 4wd och 360 hk, men bränsleförbrukning inte alls mycket sämre än vad 535d:n hade. Börja komma ut några beg nu. /Christian Länk |
|
|
Cabben är ett antal kg tyngre, 224 kg närmare bestämt. (Baserat på dessa siffror Länk Länk Sen ändras säkert luftmotståndet också till det negativa, iaf när taket är nere och inget att detta är ju positivt för prestandan. Mvh Johan |
|
|
Andra länken blev fel, hoppas denna fungerar Länk Mvh Johan |
|
|
hmm, ok, men som sagt inte för bana, varken bil eller golf.....att ha i garaget och lufta genom tyskland ibland. nja, jag vet inte...ett infall jag fick, får väl se vad som händer. /Christian Länk |
|
|
Den som inte förstår vad man skall ha en öppen prestandabil till, den har aldrig kört på en slingrande asfaltväg på våren/sommaren. Vind i håret, dofter i näsan och oförvanskat avgasljud i örat! Överlägset mot en täckt bil. (En sådan åker man ju till jobbet med). /Mats |
|
|
Ja det är rätt, men det där är nog olika skolor, vill man ha riktig prestanda och åka öppet, då är det väl MC som gäller för vissa. Men känslan om det är cab eller MC när man känner dofterna av naturen och hör maskinen på ett helt annat sätt än i en stålburk som man åker i tillvardags är härligt. /Christian Länk |
|
|
Salesman-- Håller helt med dig. Hade förut en sån här Länk innan jag körde M5. Förbannat kul å väldigt mysigt när man väl kuunde plocka av taket vill säga. Dan Helsingborg Kör BMW M5 igen och Audi A4 |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.