|
|
|
|---|---|
| Bilen startar inte, gick som en klocka i natt, startmotorn drar runt och bilen brukar starta direkt. Batteriet är i god kondition och jag har ca 15 liter i tanken! Tacksam för svar! | |
|
Någon?? |
|
|
Har du kollat om soppa pumpen går? Varit med om par st där soppapumpen gett upp.. |
|
|
Hur kollar jag det? |
|
| de surrar när du slår på tändningen om pumpen funkar... | |
|
vevaxelgivaren DME relät (styrbox relät) Bensin pumpen Bensin pumps relät Har du gnista? Har du soppa fram? Öppnar spridarna? |
|
|
Börja med att kolla bensinpump, det gör du enkelt, vrid nyckel till läge 2(dvs startar ej bilen) det ska vara helst i något garage så att det kan vara tyst. När du vrider till läge 2 så måste du höra att pumpen låter(snurrar) i ett par sekunder, om den inte gör det så är felet där. Om den låter då är felet någon annan stans. Då är nog best att lämna bilen till någon bmw specialoserande verksta så att de kan avläsa fel koder, kostar ca 500-600 kr, där kan de se om det är vävaxelgivare eller om det är styrbox eler något annat. Självklart man kan gissa och börja t.ex med vävaxelgivare som jag skulle tro felet liger i men gissar man fel så kastar man 1200:- in i "sjön" PS. Glöm inte kolla säkringar...Ibland kostar det oss fleratussenlappar bara för att man glömmer kolla säkringar först. Lycka till |
|
| Tack ska ni ha, ringer meken i morgon | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.