|
|
|
|---|---|
|
hej jag har en bmw 525 touring från 2001 som jag inte har larm på.det jag undrar är vad som krävs för att få larmet osv ! jag vet att man måste ha lutningsgivare osv men jag har nån gång hört att man kan få ett sk skalskydd iaf stämmer det? jag har skaffat en backspegel med den röda dioden i så den har jag. fråga nr2: jag har 16:9 navigation i min bil orginal men jag saknar telefonen den trådlösa och jag har skaffat mitt armstödet med luren samt teleboxen i bak men vad behövs mera och är det jättesvårt att koppla in det? fråga nr3: som vi alla vet så funkar ju inte tvn längre i dom här gamla bilarna men då undrar jag vilka bmw lite nyare tex har den silver färgade videomodulen fast sk hybrid orginal?? sitter det tex i bmw 745 el 730 typ 2005 osv el 5 serien? mycket tacksam för svar | |
|
1. Ja du kan få skalskydd iallafall, du behöver ej lutningsgivare. Dock så rekommenderar jag att du skaffar ett eftermarknadslarm då dessa är betydligt bättre och modernare. Det går att koppla så man kan styra det med nyckeln iallafall. 2. Skaffa en orginaltelefonkabelstam, nej det är inte så svårt att montera. 3. Du kan enbart använda tvmodul från E38, E39, E46 och E53 (inte den nya generationens bilar mao). Se även mektips där det finns bra alternativ till orginaldigitalboxar. /Andy |
|
|
hej beolink o stora tack för snabbt svar o du verkar ju vara en klippa på det här! vad behöver jag förutom spegeln med dioden i samt huvkontakten samt vart i DIS aktiverar man den funktionen? ang tv/videomodul så fattar jag nu att dom nyare bmw har en annan typ av modul som inte passar men då undrar jag om bmws egna hybrid/digital box som ser ut som en vanlig videomodul sitter orginal i nån bmw el om den bara är framtagen av bmw för att vi med e39/e38/e46 ska kunna se tv??? mycket tacksam för svar |
|
|
Hej, Hybridmodulerna togs fram i första hand för E46 och E53. Men passar givetvis även E38, E39. För larm: Titta på www.realoem.com och slå in din bilmodell samt gå till efterutrustning samt larm så får du se samtliga komponenter som krävs. Skulle dock fortfarande rekommendera dig att skaffa ett carguard. /Andy |
|
|
tack för svar! ska kika... tänkte ha både orginal och carguard |
|
|
beolink samt andra vet nån vart kabeln med kontakten till huv brytaren ligger? för t.e.x på en bmw 7serie e38 som inte har larm så ligger iaf kabeln vid höger strålkastare och då köper man bara brytaren o plug in! kollade idag på min bmw 525 ia touring 2001a men hittade den inte och på den ska den ju sitta vid fjädertornet någon stans(den fördragna kabeln alltså) tacksam för svar |
|
|
Fick dra den hela vägen från kupén i min E39a. men är lite osäker på just larmfrågor. /Andy |
|
|
ok! var på bmw i solna idag och frågade vart i DIS man aktiverade/kodade larmet men dom fattade typ ingenting o sa vi haqr ingen aning...då pratade jag om skal skyddet! någon här som vet hur den programeringen går till? det jag har samlat på mej nu iaf är följande: spegel med den stora runda blinkdioden/huvkontakt/larmsiren/lutningsgivare/kupedetektor. hade inte tänkt att använda lutningsgivare el kupeskydd men fick det med på köpet! nån som vet hur man gör*?? tacksam för svar |
|
|
Kolla i EBA så får du fulla manualen för installation och kodning samt alla delar som behövs och placering för dessa. /Andy |
|
| ok! tack men vad är EBA? kanske är pinsamt men jag vet inte vad det är | |
| Som ETK fast med efterutrustningsinstruktioner och delnummer | |
| söker man på realoem el menar du inne på bmw | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.