AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.019

Vibrationer i framvagnen

yanne
Efter att ha bytt bärarmen så trodde jag att vibrationerna skulle sluta, men icke. Nu undrar jag vad som kan orsaka dessa vibrationer, ingenting verkar sitta löst, men misstankar finns angående krängningshämmaren. Vibrationerna finns i hela framvagnen.
B.
43
B.L
525i Touring -93
Dåliga hjullager kanske.
Är däcken bra balanserade? kanske tappat någon vikt.
Lösa hjulbultar?

KlantPelle
Hej!

Casterstagen (tryckstagen) är ett tips.
yanne
Vibrationerna visar sig bara ibland, lösa hjulbultar kan uteslutas, casterstaget det högra är bytt för att det var av och det vibrerade inte ens då. Borde det inte vibrera konstant om vikterna på däcken har lossnat ? Vibrationerna uppkommer som oftast när man kommer upp i cirka 90 och kör rakt fram.
cs
1.227
cstjawa
520IA 93
520IA 2000
Hej!Kolla att bromsskivorna dom kan vara skeva och orsaka vibbar.
ba
963
bader
320i Touring -99
535xd Touring -16
Gissar på bromsskivorna.
Om det är så att det inte vibrerar i början men efter ett tag, eller efter hårda inbromsningar så är det definitivt bromsskivorna.
om de har slagit sig så hjälper värmen till att slå dem lite till.
Visa användare
4.705
J.L
BMW M2-24
Sitter det orginal fälgar på bilen? Om inte, kanske det behövs centreringsringar i plast för att få fälgen att centrera riktigt. Hade stora problem med detta på min 735 tidigare, fälgen glappade c:a 1 mm, och det räcker för kraftiga vibrationer. Med centreringsringar blev det perfekt.
yanne
Det har ingenting med hårda inbromsningar att göra, har provat med det mesta både på asfalt och grus med både hög fart, kraftiga inbromsningar samt kraftiga svängningar utan att kunna framkalla vibrationer, men ändå dyker det upp vid olika tillfällen. Original fälgar sitter på 14" med ballongdäck. Provar just nu med att byta bromsskivor, bromsklotsar samt renovera bromsoken. Kom gärna med flera förslag på vad som kan vara fel.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.