AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.421

någon som har två bakåtvända bilstolar/två bilstolar i en bmw325i-06?

Har vart o kikat på en sådan idag o kommit fram till två frågor
1. går den in i garaget? ;)
2. får vi in våra två bakåtvända bilbarnstolar i?? i nuvarande bilen (audi a4 avant) har vi kopplat ur airbagen i fram o har en i fram o en mitten bak... frågan är hur det får plats i en bmw..? någon sa att det kostar 6000 att koppla ur airbagen i en bmw? (förvånar mig inte)
alternativet är att flytta bak båda barnen o vända den store framåt i en bälstesstol, är det någon som har det så? en bakåtvänd i mitten då kanske samt en framåtvänd bältesstol..

tacksam för alla svar!!!!!!
Ah
613
Ahab
320d Xdrive 2011
Hur gamla är barnen? Låt säga att du får ha barnen bak ett tag och att det blir ett par snäpp jobbigare, hur länge till behöver du ha dem bakåtvända? Jag hade samma dilemma när vi bytte från vår v70 (brrrrr!!!) till vår förra e46 325 touring och där fick ha den bakåt vända stolen i mitten bak ca 3månader, lite jobbigare men det var det värt. Mina flickor fick sitta framåtvända tills dem var strax över 3år, för de satt helt enkelt inte bra i de små bakåtvända stolarna.

Vet inte om det var svar på din fråga (inte samma modell, men det är nog marginella skillnader).

Garagefrågan blir svår för mig att svara på men dessa bilars yttermått kan knappast skilja sig åt nämnvärt. Kanske en städning i garaget skulle vara ett tips, hjälper inte det är nog garaget felritat då en e90 är en standardbil i strl.

Lycka till med bilköpet!

Hur var det här då?
vi funderar på att vända sonen framåt redan från start han är ändå 3,5 år!! tösen är däremot bara 1,5 så hon får ju sitta kvar bakåt ett bra tag till.... men tror du det funkar o ha henne bakåtvänd mitten bak (är ju lite knöligt o få in dom men det är värt det för att ha framsätena normala tycer vi...) o att han sitter framåtvänd bredvid henne??

ja du , garaget kan nog rensas lite... det stora problemet är dock om den är för LÅG för o komma ner i garaget (är ett gammalt garage i källarn i huset från 61, tror inte dom hade samma mått då??) ;)
Ah
613
Ahab
320d Xdrive 2011
Det borde ju inte vara större skillnad mellan dessa tu, men det är nog läge för ett praktiskt test för att vara säker!

Om man inte fysiskt tar bort krutladdningen utan bara stänger av den så skulle iallafall inte jag sätta barnen där framme.

Vi hade vår dotteri mitten bak på v70n bredvid den framåtvända stolen, skillnaden är väl att det är lite större dörrar på Volvon och därmed ger ett lite enklare handhavande av byltingarna.
Men den som väntar på något gott!

Hur var det här då?
Jo
1.160
Joofa
G61 i5 eDrive40 Touring -25, M- Sport, Tanzaniteblå
Vi har båda barnen bak i vår 325. 4-åringen sitter framåtvänd bakom förarstolen, och 1,5-åringen bakåtvänd bakom passagerarstolen. Det funkar bra, dock kan ju inte passagerarstolen vara för långt bak eller vara för långt bakåtlutad.
fck betala 2500 för urkopling av airbag påpassagerar i sthlm
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.