|
|
|
|---|---|
|
hej hej! Satte in en ny stereo i bilen idag och får skit kass mottagning på radion!? Sitter det en förstärkare i orginal eller har jag lyckats med o ha sönder kabeln eller va har ja gjort för fel? ska på långresa i helgen och hade ju vart mys med lite radio då=) | |
| I E39 sitter det en förstärkare till radion. Borde väl vara likadant på E46, eller? En vit kabel... | |
| de borde vara, ska kolla upp det idag! jävligt trångt va det där bakom för att få in allt iaf;p | |
| det finns en sladd till där bakom, men vart skall den kopplas in? funkar det kanske inte till min stereo? | |
|
Lite vanskligt att bara tipsa om en sladd, vilken som osv. I vissa fall har adapterkablage mellan BMW:s kontakter och t.ex ISO-kablage saknat vissa anslutningar, bl.a strömförsörjningen till antennförstärkaren. Då blir mottagningen obefintlig, och om det är denna kabel som inte är ansluten så skall den kopplas till stereons remoteutgång, kan även benämnas antenna power, ext, aut.antenna osv, olika på olika stereofabrikat. FP |
|
| i orginal stereon sitter den nästan mitt på i ett eget litet hål. ser nästan ut som en anten anslutning fast mycket mindre, kanske kan vara den du pratar om? | |
| funkade med att koppla 12v på den vita=) tack=D | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.