|
|
|
|---|---|
|
Tjena Jag har märkt att när bilen är kall, eller halvljummen så viberar bilen mycket på tomgång. Det känns i sätet nästan som att bilen vaggar (svårt att förklara) jag har även märkt att det tickar relaivt högt från under bilen. Jag har inte uppsökt verkstad, men får väl ev ta en sväng förbi dom någon dag. Kan det vara att värmaren går när bilen är kall, som gör att det vibrerar lite mer? Tacksam för svar/hypoteser.. Hälsn Danne | |
| Vad har du för tomgångsvarv vid kall motor? | |
|
Om du har dieselvärmare är det bränslpumpen till den som tickar rätt högt under förarsätet under bilen. Den går igång direkt om du kallstartar. Några konstiga vibrationer har jag aldrig kännt. |
|
|
Tjena, jag ska kolla tomgångsvarvet när frun kommer hem med bilen, återkommer med info. Tack så länge Mvh Danne |
|
|
Tjena igen Jag ska tillägga att bilen även känns som den smårycker vid krypkörning, samt vibrerar när man tex står och väntar vid rödljus, i vanliga farter från ca 10 km/h och uppåt går hon som en klocka och växlar fullt normalt. Någon som känner igen problemet? Tomgångsvarvet vid kall motor har jag för mig låg vid 7-800 rpm. Hälsn Danne |
|
| Har inte haft något problem med vibrationer. Är det en LCI eller gamla 272HK? | |
| Det är den äldre på 272hk! | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.