AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Allmänt om bil och trafik
3.364

Kass växlingskurs med PayPal?

we
2.310
weeeman
X5 4,4 -01
Brukar några gånger om året handla på Ebay, och betala med PayPal om det är möjligt. Men nu sist reagerade jag på den kassa växlingskursen, har aldrig kollat den innan.
Fick den 13/1 betala 11,17kr/€. Jämfört med 10,73kr/€ enligt Länk (som stämmer bra med min vanliga bank, men min bank har ingen historik på valutakurser).
Det blir en del pengar om man köper mycket.

Blir till att hoppa PayPal i fortsättningen, utom i vissa fall då man kan få någon extra garanti via PayPal.

______

Ni
1.573
NiKeMaN
Volvo V90cc D4 AWD Polestar 2020
BMW 118d 2008
Jag förlorade 800 spänn idag genom att betala mina nya fälgar via PayPal.... jävla skitföretag.

Små-pengar kan man väl ta därigenom för att det är smidigt. Men aldig mer storköp.
S&
479
S&S
523i -96
525i -92
Amazon -65
Kom ihåg att de vill ha 5% för besväret.

If it works, don't fix it.
Hu
3.734
Hubbe325
520dAT -08
Är det verkligen PayPal som sköter växlingen då?
Du betalar väl med ditt kort på Paypal? Isåfall drar de beloppet i Euro och sedan växlar din bank efter sin kurs vid transaktionstillfället.
Euron har varit mkt svajig nu under vintern, så det är inte omöjligt att du lyckats köpa på just hög kurs. Normalt sett så har Visa ganska bra kurser.
Jo, det är PayPal som bestämmer kursen: Länk

"Om transaktionen inbegriper en valutaomvandling slutförs den till en kundvalutakurs som bestäms av PayPal och som justeras regelbundet efter marknaden. Denna växelkurs innehåller ett 2,5% pålägg på den partivalutakurs som PayPal betalar för utländsk valuta och pålägget sparas av PayPal. Den specifika valutakurs som gäller för din transaktion med flera valutor visas vid tidpunkten för transaktionen."

@NikeMan:
Det låter lite mycket. Du förlorade 800 spänn jämfört med vad?

/Magnus
Bostongurkan: Länk
Brukar gå att betala i ursprunglig valuta med PayPal, finns någon inställning på betalningssidan där man ställer in det. Gick bra sist jag handlade i dollar, då gjordes omvandlingen på kreditkortet istället.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.