|
|
|
|---|---|
|
För alla Z3 intresserade kommer en spännande variant vara med i Bilsport nummer 3 :) Dvs det nummer som kommer nu på torsdag (29/1) | |
|
Länk Jag kommer köpa tidningen. Vill ju läsa lite mer ingående om bygget. Mvh Henrik |
|
| jag har redan fått den :D har inte hunnit läsa allt men det verkar vara ett intressant reportage,,, | |
| Bra att få tips att läsa om klenoden. Mer av detta är intressant. | |
| Saabmotor? eller har jag fattat fel? | |
|
Japp, Saab-motor i denna z3.. Undrar om det kommer reta en och annan bmw-frälst? Jag tycker det låter kul och annorlunda=) |
|
| Det stämmer, en Saabmotor. | |
| jag skulle vilja veta lite mer om v8:an :P | |
|
Den kommer ha fler hundra hästar, brum brum :) Den motorn skall jag försöka bygga för bästa möjliga körbarhet. Ungefär samma effekt men med ett starkt register från strax över tomgång. Jag vill kunna reglera hjulspinnet som om det vore direktkopplat med optisk fiber mellan högerfoten och hjulen, oavsett fart och varvtal :D Den blir lite banvänligare så. (Hela bilen kommer fö. byggas som en banbil) Den nuvarande motorn hugger som en kobra när laddet kommer och det gäller att inte vrida på ratten allt för mycket om man önskar fronten före bakluckan. Z3ornas korta hjulbas gör ju att det blir samma effekt som när man får ställ med en go-cart. svårkontrollerat utan att snurra. |
|
|
Han kanske skulle ha ansträngt sig lite mer för att gömma sladden när bilen ändå skulle plåtas. |
|
|
NPe: Varför bygga på Z3? Z4 måste ju vara bättre på alla sätt och vis. Både platsmässigt och väghållningsmässigt. Dock kan man ju förstå att priserna på Z4 kan avskräcka en från att sätta sågen i dom. Men ändå! ///Jesper "Det kortaste avståndet mellan två punkter är alltid under ombyggnad." |
|
|
Jag gissar att vi pratar om mitt nästa bygge? Om inte, Z4 Coupén fanns inte när jag startade bygga den röda Z3an :) För nästa bygge hade det absolut suttit fint med en Z4 coupé. Men precis som du säger är priset ett helt annat. Ovanpå det har jag redan den andra Z3 karossen hemma. Dock, finns det någon som förmedlar en naken Z4 kaross är jag absolut öppen för diskussion! |
|
|
Det var det nya bygget jag tänkte på :) Lycka till med bygget i vilket fall. Lär ju bli ett grymt bygge igen! ///Jesper "Det kortaste avståndet mellan två punkter är alltid under ombyggnad." |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.