AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.886

Problem med min 325i e90

Hej!
Någon som vet varför min kupéfläkt surrar när jag har den igång på låg nivå? Hur ska man lösa det?
En annan fråga är, när jag vrider ratten åt något håll till max, alltså tills det tar emot, så går motorn ner lite i varv och det hörs ett murrande ljud typ? Är det något fel eller?
Mvh
Och bilen har gått ca 5500mil om det hjälper.
Visa användare
3.002
heltsonika
Aprilia Tuono -22
BMW 325i-M 2001
Det låter inte som du har några problem med din bil. Att fläkten surrar är helt omöjligt att svara på om det låter onormalt utan att höra ljudet själv och ev. jämföra med en annan bil. Självklart surrar en snurrande fläkt men hur långt är ett snöre...

Att servorn låter när du rattar max och att varvet går ner är helt normalt. Jag avråder dig dock från att hålla helt max på ratten då servon får arbeta extra hårt.
-J
167
-Jonas-
320d XD F31 -15
Det beror helt på hur mycket din fläkt låter, men jag vet att det finns ett problem på E90 där just fläkten väsnas enligt BMW är lösningen att byta fläkten, kanske går att få på goodwill?
No
5.161
Nockenwelle
Tesla Model 3 Long Range 2020
Jag fick min fläkt bytt på goodwill, men den surrade inte. Snarare kvittrade den.
Okok tack för svar! Men idag märkte jag ett annat problem? när jag va ute o körde på motorvägen i 160km/h så lät det som att det kom in luft, det susade.. detta har inget med fläkten att göra.. Är det så för att gummilisterna inte är täta eller är det så att denna bilen inte har bästa ljudisoleringen?
Mvh
I 45 m/s krävs det mkt bra isolering som i sin tur skulle öka bilens vikt. Jag tror inte det är ngt fel på din bil. Alla fönstrena helt upphissade?
No
5.161
Nockenwelle
Tesla Model 3 Long Range 2020
Något sådant ljud har jag inte märkt i höga hastigheter. E90 är bra ljudisolerad. Det kan vara någon otät list, en feljusterad dörr, eller något liknande.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.