|
|
|
|---|---|
| Hej jag funderar på att köpa mig en BMW 750i av årsmodell -88. Problemet är att det finns ingen nyckel till den. Jag har ringt till min lokala bmw verkstad och frågat vad en nyckel kostar att få tillverkad. Billigt om det inte är imobilizer och betydligt dyrare om det är med imobilizer. De var osäkra på hur det var med 88:ans 750i, vad tror ni på forumet? | |
|
En 750i-88 har ingen immoblizer och en vanligt nyckel borde kunna beställas på chassienummer för ca 2-300 kr BMW CS #5139 |
|
|
Ingen aning om imobilizer... Jag betalade väl runt trehundringen för själva nyckelämnet och om jag inte minns fel närmare två lök för själva ir-enheten. Jag köpte okodat och oslipat, vet inte hur mycket mer det skulle kostat. Länk Realoem är rena uppslagsverket. Finns flera här som äger hinkvis med E32or så tips lär du inte bli utan... Välkommen! The way we see the problem is the problem. |
|
| Det är en IL med larm med fjärrnyckel. Tror ni ändå att det går med bara en nyckel för ca 300 kr hos bmw? | |
|
Nog räcker det med nyckel men varför snåla på en sådan lyxig vagn, alla finesser äro bilens själ! The way we see the problem is the problem. |
|
alain |
När jag gjörde en kopia på nyckel på min förra E32 92a gick jag till en vanligt låsmed, han gjörde nyckel och kom med till bilen öppnade dören och startade bilen med kopian. Fungerade klockren. Det jag menar är att du behöver inte köra till BMW och betala dyra penga för en kopie när du kan får det från låsmed. Naturligtvis den blir utan fjärkontrol. MVH ((Alain)) bromsningen är första tecken på rädsla !!! Länk |
| alain: då måste han ju ha en nyckel att kopiera, vilket han inte har! | |
|
Börja med att skaffa en vanlig nyckel från BMW, är du sedan nöjd med bilen kan du köpa en med fjärr senare. /Mats J |
|
| Tack då testar jag med en vanlig nyckel först om det blir något 750i köp av i morgon. | |
|
Lånar denna tråden lite. Har en fjärr som nyckeln är av på. Går det att köpa ett nytt ämne från BMW och bara byta? För den är väl inte kodad? Bilen ifråga är en 750 -89 |
|
| Min far saknar en nyckel till sin E39, den vanliga fjärrlås nyckeln skulle kosta 1800:- ...! | |
|
Bmw_Olof, det borde gå, ring och kolla. Nyckelbiten är ju skruvad fast i fjärrkontrollen. /Mats J |
|
|
Mats: Det var precis så jag tänkte. Bara att bända upp höljet och byta. Ska ringa och höra men det får bli efter jag besiktigat och donat. |
|
|
Gammal tråd men hjälper kanske någon. För de som har BMW V12 (e32 1988 --->) där standardproblemet brukar vara att metallringen i fjärren som nyckeln sitter fastskruvad i gått av, så finns locket till baksidan av fjärren + nyckeldelen att köpa för $39 (300 kr). Har letat som en galning efter denna lösning och fann till slut denna sidan: Länk Bara att skruva nyckelämnet till ringen i locket och montera på gamla fjärren! Har dock inte beställt själv ännu, så hoppas produkten inte utgått! |
|
|
Efter mycket om och men så går samma lock med nyckeldel att få tag i från BMW. OEM nr: 66101390655 pris: 388 kr Den från USA hade blivit dubbel så dyr pga fraktkostnader! Tänk så det löser sig! |
|
|
Fick locket till fjärren! Skulle sen programmera båda fjärrarna men fick bara en att funka, antingen den ena eller den andra, aldrig båda. Värdelöst vetande eller kanske kan det alltid kan hjälpa någon. Stod i en manual jag hittade att det fick gå max 15 minuter mellan fjärrarnas initialisering. Till sist visade det sig att det skulle ha stått max max 15 sekunder. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.